خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» ورزش های آبی

ورزش های آبی

اگر شما هم جزو افرادی هستید که به آب تنی و آب بازی علاقه مند هستید، در لیست زیر 10 مورد از ورزش های آبی مطرح دنیا را قرار داده ایم. با این حساب شما میتوانید هم به علاقه خود برسید و هم در کنار آن ورزش کنید و سالم بمانید و سلامتی خود را نیز حفظ کنید.


1-شنا : شناکردن عبارت است از حرکات منظم دست‌ها و پاها و به‌طور کلی بدن که امکان پیشروی موجودات زنده در آب را ممکن می‌سازد. ورزش شنا یکی از ورزش‌های آبی است که ورزشکاران با شنا کردن در آب به رقابت می‌پردازند. شنا انواع ختلفی دارد از قبیل : شنای قورباغه ،شنای پروانه ،کرال پشت ،کرال سینه، شنای دوچرخه، زیرآبی و... مسابقات شنا انواع مختلفی دارد که به مهم ترین آنها اشاره میکنیم :

انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل! مطلب مرتبط انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل!

شنای امدادی:

نوعی شنا که در آن، چهار نفر به صورت گروهی و به‌طور امدادی طول مسیر مسابقه را طی می‌کنند.

شنای استقامت:

نوعی مسابقهٔ شنا با مسافت‌های طولانی به وسیله انواع شناها که معمولاً در آب‌های آزاد صورت می‌پذیرد.

شنای مختلط:

نوعی مسابقهٔ شنا که در آن از چهار نوع شنای مختلف کرال سینه، کرال پشت، قورباغه و پروانه استفاده می‌شود، و جهت شرکت در این مسابقه که در ماده‌های ۱۰۰ ٬۲۰۰ و ٬۴۰ متر برگزار می‌شوند.

شنای آزاد :

نوعی مسابقهٔ شنا که شناگر برای طی کردن مسیر مسابقه مجاز است از تمامی شناهای موجود استفاده کند. البته برای هر طول استخر باید یک شنا را انتخاب کند و تا آخر آن طول همان شنا را انجام دهد به عبارتی در بین مسیر نمی‌تواند شنا را به شنای دیگر تبدیل کند.


2-واترپلو : یک ورزش گروهی است که با استفاده از توپ در آب برگزار می‌شود. که در آن دو تیم با ۶ بازیکن و یک دروازه‌بان در هر تیم به همراه ۵ بازیکن ذخیره در این ورزش شرکت می‌کنند و در محوطه‌ای درون استخر به ابعاد ۲۰در ۲۵ متر بازی می‌کنند. بازیکنان باید با شنا کردن حرکت کنند. این بازی در ۴ زمان ۸ دقیقه‌ای برگزار می‌شود. برنده تیمی است که در این ۴ زمان توپ‌های بیشتری را وارد دروازهٔ حریف کند.


3-شیرجه : یک نوع ورزش آبی است که ورزش کار روس سکویی در ارتفاع معین قرار گرفته و به درون استخر میپرد. برای انجام یک مسابقه مربیان و شیرجه روندگان باید با تعداد شیرجه و با توجه به اینکه شیرجه از تخته یک متر، تخته سه متر و یا از سکو و از چه ارتفاعی انجام می‌ شود آگاه باشند.


4-غواصی : فن شناوری در زیر آب ، با یا بدون وسایل تنفس مصنوعی اسکوبا(مجموعه وسایل و تجهیزاتی است که به‌کمکِ آنها می‌توان در زیر آب، به‌راحتیِ روی آب، تنفس کرد) است. غواصی علاوه بر اینکه کاربردهای صنعتی، پژوهشی، و نظامی دارد، برای ورزش و تفریح هم انجام می‌شود.


5-قایقرانی: نوعی ورزش و سرگرمی است که با انواع متفاوتی از قایق در رشته‌های قایق‌رانی آبهای آرام، کانو پولو، راندن قایق اژدها، راندن قایق بادبانی، قایقرانی اسلالوم در آب‌های خروشان و روئینگ انجام می‌شود.


6-موج ‌سواری : از ورزش‌های روی آب است که در آن موج سوار زمانی که در قسمت جلوی موج قرار می‌گیرد روی تخته می‌ایستد و با قدرت موج حرکت می‌کند.

تمرینات قدرتی برای زنان مطلب مرتبط تمرینات قدرتی برای زنان


7-ماهی‌گیری : ماهیگیری تفریحی که امروزه یک ورزش محسوب می‌شود. ماهیگیری به شکار ماهی از آب با قلاب، تور یا هر ابزار دیگری می‌گویند. به کسی که ماهی می‌گیرد ماهیگیر می‌گویند.


8-راگبی زیر آب : ورزشی متشکل از دو تیم است که قوانین متشابهی با ورزش فوتبال زیرآب و هاکی زیر آب دارد.این ورزش در زیر آبی شور در استخر برگزار می‌شود و نیازمند به تجهیزات غواصی (ماسک و لوله مخصوص تنفس) است.


9-فوتبال زیر آب : رزشی متشکل از دو تیم است که قوانین متشابهی با ورزش هاکی زیر آب دارد؛همان طور که هردو ورزش در استخر، زیر آب و با تجهیزات غواصی(ماسک و لوله مخصوص تنفس) انجام می‌شوند.


10-هاکی زیر آب: ورزشی از دسته ورزش‌های هاکی می‌باشد . در این ورزش دو تیم که به وسایلی همچون ماسک و لوله تنفسی و همچنین دستکش و آلتهای پلاستیکی خاص مجهز هستند تا توپ مورد نظر (مشابه توپ هاکی روی یخ) را در کف استخر حرکت داده و به دروازه حریف برسانند. در این ورزش ۲ تیم ۶ تایی در عمق ۶ تا ۸ فوت آب به رقابت می پردازند.


از ورزش کردن غافل نشویم!

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   آموزش تصویری حرکات بدنسازی   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده