خرید از سراسر دنیا


» ورزش های هیجان انگیز

ورزش های هیجان انگیز

کسانی که دنبال هیجان و ماجراجویی هستند حتما بخوانند!

اگر به ورزش و تفریح علاقه دارید و همچنین عاشق هیجان و ماجرا جویی هستید برای شما لیستی از ورزش هایی که به نحوی تفریح نیز قلمداد میشوند حاضر کرده ایم که در آن ها هیجان موج میزند و سرشار از ماجرا هستند و غریزه ی ماجرا جویانه ی شمارا اشباع میکند.


تمرینات قدرتی برای زنان مطلب مرتبط تمرینات قدرتی برای زنان

1-پارکور : یعنی عبور از موانع در سریعترین زمان ممکن با استفاده از روان‌ترین و کارآمدترین و کاربردی‌ترین و آسانترین و ساده‌ترین شیوهٔ حرکتی با کمترین انرژی مصرفی بدن از یک مبدأ به مقصد.


2-چتربازی : پرش از وسیله پرنده یا ارتفاع ثابت به وسیلهٔ چتر را چتربازی می‌گویند. چتر بازی دو نوع است اول چتر بازی اتوماتیک که پس از پرش از ارتفاع چتر به خودی خود باز میشود و دوم چتر بازی سقوط آزاد که خود چتر باز اقدام به باز کردن چترش میکند.


3-پاراگلایدینگ : یک ورزش تفریحی و رقابتی مخاطره آمیز است. در هنگام پرواز، خلبان آن پروازی با ویژگی‌هایی مثل سبک وزنی و پرواز آزاد را به‌طور همزمان با یک چتربال که در واقع نوعی بادپر است تجربه می‌کند.


4-کایت سواری : نام یک ورزش هوایی است که خلبان در آن به حالت آویزان زیر بال‌های هواگردی بدون موتور بنام کایت قرار می‌گیرد و در هنگام فرود روی پاهای خود فرود می‌آید.


5-بانجی : فعالیتی می‌باشد که در آن فرد خود را توسط محافظ و طناب فنردار از ارتفاعی بلند به پایین پرتاب می‌کند.


6-کایتینگ : کایتینگ یا همان کایت سرفینگ ورزشی است که در آن، ورزش‌کار بر روی یک تخته کوچک اختصاصی موج سواری قرار میگیرد و با وزش باد بر روی سطح آب حرکت ميکند .


7-بادسواری : رزشی است مرکب از موج‌سواری و بادبانی‌رانی که با استفاده از تخته‌بادبان انجام می‌شود. در این ورزش از تخته مخصوصی که دارای طولی به اندازه ۲ تا ۴ متر است استفاده می‌شود و ورزشکار به واسطه نیروی باد بر بادبانی که بر روی این تخته سوار شده به حرکت درمی آید. بادسواری برخلاف موج‌سواری نیازی به موج‌های بلند ندارد.


8-شیرجه با چتر : چتر بازی یک عمل آکروباتیک می باشد که بعد از استقرار چتر نجات انجام می شود.


9-آکروباتیک هوایی : اجرای حرکات محیرالعقول با بالانس، چابکی و هماهنگی بدنی است. حرکات آکروباتیک در بسیاری از هنرهای نمایشی، رخدادهای وزرشی، مانند ژیمناستیک (به‌عنوان شاخه‌ای از این ورزش به نام ژیمناستیکِ آکروباتیک) و هنرهای رزمی وجود دارد اما آکروبات هوایی بر روی ارتفاع روی بند انجام میشود.


انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل! مطلب مرتبط انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل!

10-زورب ‌سواری : زورب یک توپ بزرگ است که فرد به داخل آن رفته و بر روی یک سراشیبی می‌دود. زورب بال تفریحی است که در داخل کویر بر روی یک شیب ملایم اجرا می شود، اما همچنین می توان روی یک سطح مسطح انجام شود، که امکان کنترل بیشتر سوارکاران را فراهم می کند.


11-صخره ‌نوردی : گونه‌ای فعالیت است که فرد با استفاده از طناب و ابزار فنی ویژه به بالا و پایین رفتن یا حرکت افقی بر روی صخره‌های طبیعی یا دیواره‌های سالنی می‌پردازد.


12-یخ ‌نوردی : فعالیتی است که در آن افراد اقدام به بالا رفتن از سطوح شیبدار ساخته شده از یخ می‌کنند. آبشارهای منجمد، صخره‌ها و سنگ‌های پوشیده شده توسط آب یخ زده از جملهٔ این سطوح می‌باشند. همچنین این سطوح می‌توانند ترکیبی از یخ و سنگ باشند.

13-غارنوردی : ارنوردی از جذاب ترین و البته پر خطرترین نمونه های گشت و گذار و ماجراجویی در طبیعت است. چالش‌های مربوطه ،به نوع و گونه غاری که نوردیده می‌شود بستگی دارد ولی معمولاً بهره‌گیری از میخ و طناب و گذر از تنگراه‌ها، دهلیزها و چالاب‌ها را شامل می‌شود. در ایران غارنوردی را یکی از گرایش‌های کوهنوردی می‌دانند.


14-کوهنوردی : پیمایش مسیرهای فنی در کوهستان، با استفاده از ابزارهای فنی و درگیر شدن با مسیرهای سنگی و یخی را کوه‌نوردی می‌نامند.


15-دره ‌نوردی : به پیمایش ژرف‌دره‌ها گفته می‌شود که ممکن است روش‌ها و ورزش‌های دیگری مانند پیاده‌روی، کوه نوردی،صخره نوردی،، پرش از ارتفاع، شنا نیز در آن به کار رود. اگرچه گاهی به صعودهای غیرفنی مانند پیاده‌گردی در طول دره، نیز دره‌نوردی گفته می‌شود اما این اصطلاح به‌طور خاص به فرودهای فنی گفته می‌شود که در آن از تجهیزات و ابزارهایی مانند طناب ، کیسه طناب ،هارنس مخصوص ،کلاه مخصوص ،لباس مخصوص ،وابزار های سعود و فرود و... … استفاده می‌شود.


16-رودگردی : قایق‌سواری و گشت‌وگذار در مسیر یک رودخانه است که بیشتر با قایق‌رانی در آب‌های خروشان همراه است.


17- موج سواری : از ورزش‌های روی آب است که در آن موج سوار زمانی که در قسمت جلوی موج قرار می‌گیرد روی تخته می‌ایستد و با قدرت موج حرکت می‌کند.


18- اسکی : یک نوع تفریح، ورزش و روش جابجایی است که طی آن فرد با استفاده از چوب‌های صاف و بلندی که به کفش خود متصل می‌کند و چوب اسکی نامیده می‌شود، روی برف سُر می‌خورد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   آموزش تصویری حرکات بدنسازی   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده