بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» ورزش های هوازی

ورزش های هوازی

ورزش هوازی:


ورزش هوازی به ورزشی گفته میشود که بتواند فعالیت قلب، ریه و عضلات بدن رازیاد کند. تصور کنید در حال ورزش کردن هستید. از شدت فعالیت عرق می‌کنید، به سختی نفس می‌کشید، قلب‌تان تاپ‌تاپ می‌‌کند و خون در رگ‌های شما در جریان است تا برای ادامه‌ی فعالیت به عضله‌ها اکسیژن برساند و شما بتوانید مدت بیشتری به فعالیت ورزشی خود ادامه دهید. به این گونه ورزش‌ها هوازی (یا در اصطلاح کاردیو) می‌گویند.به طور کلی نوعی فعالیت ورزشی بوده که هدف آن بهبود سیستم مصرف اکسیژن می‌باشد.

انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل! مطلب مرتبط انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل!

از جمله ورزش های هوازی میتوان به ورزش هایی از قبیل : شنا، دوچرخه سواری، دوندگی، پیاده روی، طناب زنی و... اشاره کرد که هریک از ورزش های فوق کالری قابل توجه ای را در بدن شما میسوزانند.


مزایای ورزش های هوازی به اختصار:


تقویت عضلات مرتبط با تنفس برای کمک به عملکرد ریه

ورزش های هوازی می توانند عضلات را قوی تر کنند.

افزایش تعداد کل گلبول های قرمز در بدن برای تسهیل گردش اکسیژن به سراسر بدن

افزایش اعتماد به نفس

افزایش گردش خون در سراسر بدن

کاهش استرس و تنش و افزایش آرامش ذهنی

تقویت عضله قلب که باعث تقویت قلب و بهره وری پمپاژ می شود.


فواید دیگر ورزش های هوازی:


کم کردن وزن : همه ی ورزش ها کالری می سوزانند. با دریافت محدود کالری، وقتی بدن چربی سوزی می کند شما وزن کم خواهید کرد.

  

قوی تر شدن قلب : ورزش کاردیو یا هوازی به قلب یاد می دهد که پربازده تر کار کند.

 

تمرینات قدرتی برای زنان مطلب مرتبط تمرینات قدرتی برای زنان

کاهش فشار خون و کلسترول : وقتی قلب تندتر می تپد، گردش خون هم افزایش پیدا می کند. در این صورت رگ های خونی انعطاف پذیری بیشتری پیدا می کنند و همچنین رگ های نازک تر، زخیم تر می شوند تا خون بیشتری به عضلات برسانند.

  

خواب بهتر : با خسته شدن بدن، کیفیت خواب هم بهبود می یابد.

 

عضلات قوی تر برای سنین بالاتر : عضلات قوی تر شما را تا سنین کهنسالی سر پا و مستقل نگاه خواهند داشت.

 

انرژی بیشتر : استقامت بدن بالا رفته و خستگی بدن کم می شود. شاید در ابتدای شروع یک برنامه ی ورزش هوازی احساس کنید خسته شده اید، اما با ادامه دادن آن سطح انرژی عمومی شما بالا خواهد رفت و به سوی یک زندگی پر جنب و جوش تر پیش می روید.

 

قوی شدن شش ها : وقتی عضلات بزرگ بدن را حرکت می دهیم، تندتر و عمیق تر تنفس می کنیم و این کار عملکرد شش ها را بهبود می بخشد.

 

عمر طولانی تر : تحقیقات نشان می دهد کسانی که به طور مرتب ورزش می کنند از آن هایی که این کار را نمی کنند بیشتر زندگی می کنند.

 

بیماری کمتر : ورزش های هوازی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. اگر می خواهید سرما نخورید، از تمرینات خود غافل نشوید.

 

کاهش اضطراب و افسردگی : وقتی ورزش می کنید بدن شما ایندورفین آزاد می کند که یک آرام بخش و مسکن قوی است.



پوکی استخوان : امروزه کاهش تراکم و پوکی استخوان بسیار فراگیر شده است. خوشبختانه باید بگوییم که ورزش می‌تواند تراکم استخوان را بالا برده و سرعت رشد این بیماری را کاهش دهد. میزان و نوع دقیق ورزش‌های لازم برای بهره بردن از این مزیت مشخص نیست. گذشته از این موضوع شاید این روش برای همه افراد جوابگو نباشد.


بیماری‌های قلبی و عروقی : در یک تحقیق با حضور بیش از ۱۳۰۰۰زن و مرد ثابت شد که احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی در افرادی که فعالیت جسمانی کمی دارند تا حدود ۲ برابر بیشتر است. انجام ورزش‌های هوازی به کاهش فشار خون و باز شدن رگ‌های خونی در نتیجه ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی کمک زیادی می‌کند.



دیابت : ورزش‌های استقامتی و هوازی برای بیماران دیابتی مفید بوده و به کاهش وزن آن‌ها کمک می‌کنند. در مطالعات اخیر، ۹۱۵ بیمار به مدت حداقل هشت هفته‌ برنامه‌های ورزشی متفاوتی انجام دادند. نتیجه‌ نشان داد که ورزش هوازی بیشتر از ورزش استقامتی مفید بوده و به کنترل قند خون کمک می‌کند، اما ترکیب ورزش‌هوازی ‌ استقامتی می‌تواند در این زمینه موثرتر نیز باشد.


سلامت مغز : فعالیت‌های هوازی بر روی سلول‌های مغزی انسان نیز تاثیر می‌گذارد. طبث مطالعات انجام شده، میزان زوال عقل و آلزایمر در افراد مسنی که سه بار در هفته یا بیشتر ورزش می‌کنند، کمتر است. در برخی از موارد، کاهش احتمال ابتلا به این بیماری‌ها به کمک ورزش به ۶۲ درصد می‌رسد



دستورالعمل آموزش ورزش های هوازی:


شروع به تدریج:

همانطور که می دانید هریک از تمرینات هوازی ابتدا باید به آرامی شروع شوند به ویژه اگر اضافه وزن دارید. پیاده روی برای مبتدیان یک راهکار کامل است و سختی کمتری نسبت به دیگر روش ها دارد.


اهمیت بررسی ضربان قلب:

بسیار مهم است که در این مورد ضربان قلب را مد نظر قرار دهیم تا از ظرفیت بدن خود آگاهی داشته باشیم.

شاید بخواهید زودتر به نتیجه ای که مد نظرتان است برسید و بیشتر کار کنید اما تمرینی فراتر از توان شما می تواند منجر به آسیب دیدگی شود.


اهمیت شدت، میزان و زمان:

برای اینکه نتیجه بهتری از هر ورزش هوازی را به دست آورید باید شدت، زمان و میزان آن را مد نظر قرار دهید و طبق برنامه ریزی پیش بروید. به طور مثال برای یک کارآموز متوسط که زیاد تمرین می کند ورزش دوچرخه بین 45 دقیقه تا 1 ساعت با شدت متوسط تا زیاد و چهار بار در هفته می تواند مناسب باشد. اگر هنوز مبتدی هستید کمتر از این میزان کار کنید.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   آموزش تصویری حرکات بدنسازی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده