خرید از سراسر دنیا


» چگونه وقت خود را برای ورزش اختصاص دهیم ؟

چگونه وقت خود را برای ورزش اختصاص دهیم ؟

به وقت ورزش

 

فعالیت بدنی به معنای کیفیت بهتر زندگی است. اختصاص دادن زمان برای ورزش در برنامه روزمره، استرس را کاهش می دهد ، عضلات را تحریک می کند و از سلامت قلب و عروق شما محافظت می کند.

 

استفاده خوب از زمان مهم است. از این گذشته ، ما همیشه می خواهیم از یک روز بیشترین استفاده را ببریم. اما بین یک کار و وظیفه دیگر ، ما شروع به کنار گذاشتن مواردی می کنیم که اهمیت کمتری برای ما دارند. بنابراین ، این امر معمول است که افراد زمانی برای ورزش کردن پیدا نکنند.

 

ما مراقبت از بدن خود را به بهانه شغل ، کارهای خانه یا دانشگاه فراموش می کنیم. ورزش روزمره فراتر از ظاهر جسمی است و ما را در موارد بهداشت عاطفی ، روانی و جسمی تحت تأثیر قرار می دهد. نیازی نیست که به باشگاه بروید ، زیرا برنامه های تمرینی در منزل نیز می توانند به شما در احساس و ظاهر بهتر کمک کنند.

تمرینات قدرتی برای زنان مطلب مرتبط تمرینات قدرتی برای زنان

 

چرا نمی توانیم زمانی برای ورزش پیدا کنیم؟

 

ممکن است شما قصد ورزش داشته باشید اما زمان کافی برای این کار پیدا نکنید. پنهان شدن در پشت کمبود وقت برای رسیدن به هدفتان هیچ معنایی ندارد. در عوض ، شما باید به خود انگیزه دهید و وقت خود را خالی کنید حتی اگر خیلی مشغول هستید.

 

ورزش نکردن منجر به کم تحرکی می شود و ما را مستعد بیماری های مزمن مانند چاقی ، آتروفی عضلات ، استرس ، اختلالات گوارشی و پوکی استخوان می کند.

 

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی ، سالانه حداقل 600000 مرگ زودرس در اروپا به دلیل عدم تحرک بدنی رخ می دهد. در سراسر جهان ، این رقم 1.9 میلیون نفر تخمین زده شده است.

 

هدف این نیست که شما را با این اعداد بترسانیم، بلکه هدف ترغیب شما است که جملاتی مانند جملات زیر شما را از هدفتان دور نکند:

 

تایم کافی در روز برای ورزش کردن ندارم.

از پس هزینه های سالن های ورزشی برنمی آیم.

شغلی که دارم مرا درگیر میکند.

تکالیف دانشکده وقت کافی برایم نمی گذارد.

 

ما می دانیم که بعضی اوقات برنامه ها پیچیده می شوند و 24 ساعت روز کافی به نظر نمی رسند. با این حال ، مهم است که برنامه خود را دوباره ارزیابی کنید و اولویت ها را مدیریت کنید تا بتوانید یک تمرین معمول را انجام دهید ، هر چقدر هم که ساده باشد.

 

حتی اگر نمی توانید بیرون بروید یا وقت زیادی ندارید ، باز هم می توانید برای ورزش در خانه وقت بگذارید.

 

اهمیت ورزش


ورزش و تغذیه سالم انرژی بیشتری برای ما فراهم می کند ، استرس را کاهش می دهد و به شما کمک می کند تا به یک وزن متناسب برسید. به طور کلی ، هنگامی که فعال هستیم کیفیت زندگی خود را ارتقا می دهیم.

 

علاوه بر این ، مغز آندورفین هایی را ترشح می کند که باعث احساس خوشبختی در طول و بعد از برنامه روزانه می شوند و علائم افسردگی و اضطراب را به حداقل می رسانند. طبق یک مطالعه ، تأیید شده است که بین آرامش و ورزش بدنی رابطه وجود دارد.

 

در اینجا چند دلیل وجود دارد که شما را ترغیب می کند زمانی برای ورزش پیدا کنید:

 

روحیه شما را بهبود می بخشد.

بی خوابی را برطرف می کند.

یادگیری را بهبود می بخشد و حافظه را تقویت می کند.

 

5 نکته برای کمک به شما در اختصاص دادن وقت برای شروع ورزش

 

برخلاف آنچه بسیاری از مردم فکر می کنند ، ورزش به بدن کمک می کند تا کارآمد عمل کند. بنابراین به دنبال بهانه نباشید. با پیروی از این پیشنهادات از وقت خود بیشترین استفاده را ببرید:

 

1. الویت بندی کنید

 

اولویت های خود را مشخص کنید. اگر لیستی از فعالیت های خود را بنویسید و فعالیت هایی را که چندان مهم نیستند از بین ببرید ، به شما کمک می کند.

 

انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل! مطلب مرتبط انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل!

2. برای تمرین به یک تیم بپیوندید

 

مطمئناً یکی از دوستان شما نیز به دنبال پیدا کردن زمان برای ورزش است. وقتی از شخص دیگری حمایت می کنید ، خودتان نیز به انجام آن کار ترغیب میشوید. با یک تمرین سبک شروع کنید و به تدریج شدت آن را افزایش دهید.

 

3. مکان مناسبی پیدا کنید


سالن بدنسازی یا پارک نزدیک محل کار یا دانشکده می تواند مکانی عالی برای ورزش باشد. فضای خانه نیز کارساز خواهد بود ، خصوصاً اگر تصمیم دارید صبح زود یا قبل از خواب تمرین کنید.

 

4- فعالیت هایی را که از آنها لذت می برید انتخاب کنید


فقط ورزش بدن سازی برای حفظ تناسب بدن ضروری نیست. فعالیت های دیگر مانند رقص ، دوچرخه سواری ، شنا ، یا یوگا نیز می تواند کمک کند. ترفند این است که تمرینی را انتخاب کنید که از آن لذت می برید و بخشی از روز خود را به آن اختصاص دهید.


ورزش همیشه نباید یک کار خسته کننده باشد. ملا دوچرخه سواری نیز یک فعالیت بدنی شگفت انگیز است که میتوانید انتخاب کنید.

 

5. آن را به عنوان یک هزینه نبینید

 

قبلاً اشاره کردیم که می توانید در فضای باز ، در پارک یا در خانه ورزش کنید. نیازی به پرداخت هزینه جلسات بدنسازی نیست ، بنابراین پول نباید بهانه ای برای ورزش نکردن شما شود.

 

کمبود وقت برای ورزش اغلب با موانع روانشناختی مانند ترس از آزرده شدن ، شکست خوردن یا تمسخر همراه است. به همین دلیل است که ما ورزش را با گزینه های کم خطرتر جایگزین می کنیم. یعنی ترجیح می دهیم بخوابیم ، فیلم ببینیم یا در شبکه های اجتماعی گشت بزنیم.

  

با کمی خلاقیت و بالاتر از همه سازماندهی ، از طریق ورزش از سلامت جسمی و روحی خوبی برخوردار خواهید شد. به یاد داشته باشید که ورزش فواید متعددی دارد ، اما نکته اصلی این است که شما سبک زندگی بهتری پیدا خواهید کرد.


ارم بلاگ

تگ ها :   اهمیت ورزش ورزش

بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   آموزش تصویری حرکات بدنسازی   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده