بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» ورزش و مسابقات شطرنج بوکس

ورزش و مسابقات شطرنج بوکس

امروز همینطور که توی صفحات ایترنت چرخ میزدم چشمم به اخباری راجع به ورزش شطرنج بوکس افتاد! برای من که خیلی عجیب بود و تا به حال به گوشم نخورده بود!شاید برای شما هم جالب باشد که راجع به این ورزش اطلاعاتی کسب کنید.

شطرنج بوکس یک ورزش زاییده ی تفکر کشور آلمان است و همانطور که از نامش پیداست ترکیبی از ورزش های بو کس و شطرنج است و علت تلفیق آن این است که اکثر مردم، بوکسور ها را آدم هایی باضریب هوشی پایین میدانند این ورزش نشان میدهد که حرف آنها درست نیست و درواقع شطرنج بوکس تلفیقی از هوش و ذکاوت ، سرعت و قدرت بدنی و زور بازوست.. آن ها فقط مشت نمی زنند و گارد نمی بندند بلکه در رینگ، پشت میز شطرنج می نشینند و با کمک گرفتن از هوش و مهره های شطرنج، حریف را ناک اوت می کنند.

یک ورزشکار در رشته بوکس شطرنج باید در دو رشته مختلف، به صورت حرفه ای ظاهر شود و باید هم در بوکس و هم در شطرنج حرفی برای گفتن داشته باشد و بعد وارد این رشته ورزشی شود.

تمرینات قدرتی برای زنان مطلب مرتبط تمرینات قدرتی برای زنان

این در این مسابقه رقابت حریفان در چهار وزن و یازده راند متناوب متشکل از6راند بازی سه دقیقه‌ای شطرنج و 5 راند سه دقیقه‌ای بوکس می‌شود، صورت می‌پذیرد.

ورزشکاران ابتدا سه دقیقه شطرنج که روی رینگ بوکس قرار دارد بازی می کنند و سپس مبارزه بوکس آنان آغاز می‌شود و هر فردی که بتواند در هر رشته برنده شود بازی را به نفع خود تمام کرده است.

در صورت تساوی در 11 راند، یک راند سه دقیقه‌ای شطرنج اضافه می شود.

در بوکس شطرنج، ورزشکار باید حریفش را یا در بوکس شکست داده و او را «ناک اوت» کند و یا در شطرنج او را «مات» کند. برای داوران و کارشناسان این ورزش فرقی ندارد که ورزشکار، بوکسور خوبی است یا شطرنج بازی حرفه ای است.

این رشته هم اکنون در کل جهان در حال رشد است و طرفداران زیادی پیدا کرده است. مسابقات جهانی بوکس شطرنج در شهرهایی مانند لس آنجلس در آمریکا، توکیو در ژاپن، نانت در فرانسه، ریکیاویک در ایسلند، هند و کراسنویارسک در کشور روسیه برگزار شده است


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   آموزش تصویری حرکات بدنسازی   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده