خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» اسلک لاین

اسلک لاین

فعالیت یا ورزش انجام حرکات تعادلی بر روی تکه‌ ای از تسمه است که بین دو نقطه کشیده شده باشد اما زیاد سفت بسته نشده باشد بسیاری از مردم در نگاه اول و با اولین برخورد این ورزش را با بند بازی اشتباه می‌گیرند، در حالی که این دو کاملاً متفاوت هستند، در بند بازی، طناب یا سیم آهنی ضخیمی که بند باز بر روی آن راه می ‌رود کاملاً سفت و تقریباً بدون تنش و حرکت می ‌باشد و بند باز از چوب بلندی برای حفظ تعادل استفاده می‌کند. اما در بند لغزی تسمه کشیده شده بین دو نقطه نسبتاً شل و پر از حرکت و تنش می‌باشد و بندلغز بدون استفاده از چوب و به کمک حرکات دست و بدن تعادل خود را حفظ می‌کند.


بند لغزی از آنجا شروع شد که تعدادی ماجراجو روی طناب‌های کشیده شده بین برخی از ساختمان‌های متروکه شهر سائوپائولو برزیل حرکت کردند. این ورزش یا فعالیت به بند لغزی مشهور است که به آن اسلک لاین نیز میگویند.

انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل! مطلب مرتبط انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل!


اخیرا بن دلغزی در سائوپائولو محبوب شده است. علاقمندان به این فعالیت ورزشی معتقدند که بند لغزی به آن‌ها در زندگی واقعی آرامش و تعادل می‌دهد.

اسلک لاین ورزش مورد علاقه این جوان‌هاست که در ایران هیچ حمایتی از آن نمی‌شود و آنها همه پیشرفت‌ شان را مدیون اینستاگرام و یوتیوب هستند.

اسلک‌لاین های موفق دنیا فیلم‌های تمرین ‌شان را در پارک، فضای سبز، کوه‌های مرتفع و فراز آب‌ها، در فضای مجازی منتشر می‌کنند و دخترها و پسرهای علاقه‌مند ایران هم با همین ویدئوها در این ورزش پیش می ‌روند.


به طور کلی اسلک لاین شبیه همان تفریح بچگی هاي خود ما هست. راه رفتن روی لبه نرده یا در حالت کم خطرتر راه رفتن روی جدول کنار خیابان. در اسلک لاین شما دو سر تسمه را به جای مطمئنی می بندید و روی آن راه میروید؛ همین.تمام این ورزش در این کلمات خلاصه می‌شود. اما انرژی و هیجانی که پشت این چند کلمه ساده خوابیده خیلی اکثر از این حرف هاست.


سبکهای مختلف بندلغزی


بندلغزی دارای سبکهای مختلفی است:


هایلاین :


پیشرفته ‌ترین، فنی ‌ترین و چالش بر انگیزترین شکل بند لغزی حفظ تعادل در ارتفاع بیش از ۱۰ متر است. بندلغزی بین صخره‌ها و دره‌ها هایلاین نام دارد. راه رفتن بر روی هایلاین بسیار متفاوت است با راه رفتن در ارتفاع کم در پارک زیرا علاوه بر سختی‌های راه رفتن بر روی تسمه باید با ارتفاع آن هم از لحاظ روانی کنار بیایید درهای لاین از تسمه به پهنای ۱ اینچ استفاده می ‌شود.


لانگلاین :


به تسمه‌ ای که بین دو نقطه یا دو درخت در سطح زمین و با طول بیش از ۴۰–۵۰ متر بسته شده باشد لانگ لاین گفته می‌شود، در لانگ لاین به دلیل طول بیشتر تسمه، تنش و حرکات نوسانی بیشتر می‌باشد. لانگ لاین به نسبت بند لغزی معمولی در ارتفاع بالاتری نصب می‌شود که بسته به طول لاین متغیر می‌باشد (۱٫۵ متر تا ۳–۴ متر).

تمرینات قدرتی برای زنان مطلب مرتبط تمرینات قدرتی برای زنان


تریک لاین :


تریک لاین بخشی از ورزش بندلغزی می‌باشد که بر روی تسمه به پهنای ۲ اینچ (۵ سانتی‌متر) انجام می‌شود و در آن تسمه به شدت کشیده می‌شود تا بتواند ورزشکار را به هوا پرتاب کند –همانند ترامپو لاین- در تریک لاین معمولاً حرکات نمایشی و جهشی انجام می‌گیرد و می‌توان گفت بخش رقابتی بندلغزی که مسابقات جهانی نیز دارد تریک لاین می‌باشد.


بند لغزی شهری :


انجام بند لغزی در شهر و بستن آن بین دو ساختمان بلند، دو برج، پل و هر چیزی که ماهیت شهری داشته باشد را اُربِن لاین می‌گویند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  آموزش تصویری حرکات بدنسازی   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده