خرید از سراسر دنیا


» ورزش پنجگانه مدرن

ورزش پنجگانه مدرن

به یک پیکار ورزشی گفته می‌شود که در آن پنج مرحله از پنج رشتهٔ ورزشی انجام می‌گردد. این پنج مرحله عبارت‌اند از :


1-شمشیربازی اپه

انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل! مطلب مرتبط انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل!

2- تیراندازی با تپانچه

3- شنای آزاد ۲۰۰ متر

4-پرش با اسب

5-دو صحرانوردی ۳ کیلومتر.


1-شمشیر بازی اپه :


نوعی رشته ورزشی است که دو ورزشکار در آن با استفاده از یک شمشیر کوچک با هم مبارزه می‌کنند. شمشیربازی یکی از پنج رشته ورزشی است که در همه دوره‌های بازیهای المپیک برگزار شده‌است. حال شمشیر بازی اپه ،همان شمشیر بازی است اما با شمشیر اپه که شمشیری نازک مانند طارحی سوزن است . اپه‌های امروزی معمولاً تیغه‌ای به درازای ۹۰ سانتیمتر و وزنی برابر با ۷۷۰ گرم دارند هرچند وزن آن‌ها بسته به طراحی گاه به ۳۵۰ گرم هم می‌رسد. در بازی نوع اپه، حملات با نوک شمشیر آغاز می‌شود و هدف حمله تمام بدن حریف است.


2-تیراندازی با تپانچه :


به پرتاب یا شلیک کردن تیر به وسیلهٔ تفنگ (تپانچه) گفته می‌شود. یک ورزش رقابتی بر اساس دقت و سرعت و تصمیم‌گیری به موقع است که به وسیله (تفنگ، تپانچه) انجام می‌شود و تپانچه یا اسلحه دستی، سلاح گرم کوچکی است که با دست می‌توان آن را بکار گرفت. این سلاح معمولاً یک سلاح کمری به حساب می‌آید.


3-شنای آزاد ۲۰۰ متر :


گونه ‌ای از شنا است که توسط فینا تعریف شده و در مسابقات مختلف جهانی و المپیک اجرا میشود که از سریع‌ترین سبک‌های شنا محسوب میشود. شناگر برای طی کردن مسیر مسابقه 200 متری مجاز است از تمامی شناهای موجود استفاده کند. البته برای هر طول استخر باید یک شنا را انتخاب کند و تا آخر آن طول همان شنا را انجام دهد به عبارتی در بین مسیر نمی‌تواند شنا را به شنای دیگر تبدیل کند.


4-پرش با اسب :

تمرینات قدرتی برای زنان مطلب مرتبط تمرینات قدرتی برای زنان


یکی از ورزش‌ها و رشته‌های سوارکاری است که مشابه مسابقات درساژ و استقامت است. در این ورزش، اسب و سوار در مسیری معین از روی موانع مشخص عبور می‌کنند. این ورزش در مسابقات المپیک نیز برگزار می‌شود و مسابقات آن زیر نظر فدراسیون بین‌المللی سوارکاری انجام می‌شود.

مسابقات پرش با اسب در مقاطع و فرم‌های مختلفی برگزار می‌شود که می‌توان به مسابقات جایزه بزرگ، مسابقات سرعت، مسابقات قدرتی، مسابقات شش میله، مسابقات کلکته، مسابقات مادیان‌های تازه‌کار و مسابقات نژاد اشاره کرد.



5-دو صحرانوردی ۳ کیلومتر:


دو صحرانوردی یکی از انواع دو استقامت در رشتۀ ورزشی دو و میدانی است که در فضای آزاد و بر روی عوارض طبیعی زمین برگزار می‌شود. مسابقات دو صحرانوردی معمولاً در مسافت‌های ۴ تا ۱۲ کیلومتری برگزار می‌شود ولی در ورزش مدرن پنجگانه در مسیر 3 کیلو متری انجام میشود و مسیر آن معمولاً شامل علف‌زار و زمین‌های خاکی با عبور از درختزارها و دشت‌های باز و تپه‌های با شیب ملایم می‌شود.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  آموزش تصویری حرکات بدنسازی   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده