دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» ورزش های توپی

ورزش های توپی


1-بسکتبال :


تمرینات قدرتی برای زنان مطلب مرتبط تمرینات قدرتی برای زنان

ورزشی گروهی است که در آن دو گروه پنج‌نفره در یک سالن مستطیل‌شکل به بازی می‌پردازند. هدف بازی پرتاب توپ به درون سبدهایی به قطر ۴۶ سانتی‌متر و به ارتفاع ۳٫۰۴۸ متر است که در دو سمت زمین قرار دارند و به تخته‌ای به نام «بک‌بُرد» متصل‌اند. هر تیم باید توپ را به درون سبد تیم حریف بیندازد. در بازی بسکتبال هر تیم برای کسب امتیاز باید در محدوده پرتاب، توپ را به سمت حلقه پرتاب نماید زمانی که توپ وارد حلقه شد، تیم موفق به کسب دو امتیاز می‌شود. زمانی‌که بازیکنی از پشت خط سه امتیازی موفق به وارد کردن توپ درون حلقه شود سه امتیاز برای تیم در نظر گرفته می‌شود.


2-بولینگ :


ورزشی است که بازیکنان در آن برای به دست آوردن امتیاز باید توپ بولینگ را روی سطح صافی بغلتانند تا اشیایی به نام میله را بزنند.


3-بیس ‌بال :


نوعی ورزش گروهی است که با چوب و توپ توسط ۹ بازیکن در یک زمین چمن بازی می‌شود.


4-پتانک :


حوه بازی پتانک بصورت انفرادی سینگل دونفره یا دابل و سه نفره یا تری پل انجام می شود.در سینگل هر نفر سه عدد توپ دارد و جمعا 6 عدد توپ رد و بدل می شود .در دابل و تری پل جمعا 12 عدد توپ بین بازیکنان رد و بدل می شود.

روش بازی بسیار اسان است بازیکنان می بایست سعی کنند توپ ها نزدیک توپ چوبی هدف (جک یا کوچونه) قرار دهند و هر تیمی که تعداد بیشتری توپ نزدیک جک قرار دهد امتیاز بیشتری می گیرد .در واقع هر توپ یک امتیاز دارد و در مجموع هر تیم که 21 امتیاز دریافت کند برنده بازی است.


5-تنیس روی میز :


ورزشی است که روی میز انجام می‌شود و دو یا چهار بازیکن در آن مشارکت دارند و هر بازیکن یک راکت دارد و با بهره‌گیری از آن به توپ ضربه می‌زند. در وسط میز یک تور قرار دارد و برخورد توپ با آن تابع قوانین خاصی است. توپ در این ورزش سبک (سفید یا نارنجی رنگ) و توخالی است. جنس میز از چوب و سخت است.

انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل! مطلب مرتبط انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل!


6-تنیس :


ورزشی راکتی است که بین دو نفر (سینگل) یا بین دو تیم دونفره (دوبل) بازی می‌شود. هر بازیکن با یک راکت، توپ تنیس ( توپی لاستیکی با پوشش نمدی) را به زمین حریف پرتاب می‌کند. بازیکنی (یا تیمی) که زودتر امتیاز نهائی را به دست آورد برنده‌است.


7-راگبی :


یک ورزش گروهی است که در یک زمین چمن مستطیل با دروازه‌های H شکل در دو سوی زمین و با یک توپ تخم مرغی شکل بازی می‌شود.



8-فوتبال آمریکایی :


نوعی ورزش گروهی، از خانوادهٔ راگبی است که بازیکنان اجازه حمل و پرتاب توپ با دست را دارند و تفاوت اصلی آن با راگبی نیز در این است که توپ به طور نوبتی در کنترل یکی از دو تیم قرار دارد



9-فوتبال :


یک ورزش تیمی و محبوب‌ترین ورزش در بیشتر کشورهای جهان است. فوتبال را دو تیم یازده‌نفره متشکل از بازیکنان فوتبال با یک توپ فوتبال بر روی چمن طبیعی یا مصنوعی با هدف گل‌زدن انجام می‌دهند. یازده بازیکن هر تیم شامل چند مهاجم، هافبک، مدافع و یک دروازه‌بان می‌شوند که توسط سرمربی در زمین چیده می‌شوند و مانند یک سیستم عمل می‌کنند که سیستم فوتبال نامیده می‌شود.


10-فوتسال :


به بازی فوتبال درون سالن، گفته می‌شود. این رقابت‌ها در زمینی به ابعاد زمین بسکتبال، در محل‌های سرپوشیده یا در محل باز و بدون دیوار و حصار انجام می‌گیرد.تعداد بازیکان هر تیم تنها 5 نفر است.


11-کریکت :


کریکت یک بازی گروهی در فضای باز می باشد که بین دو تیم ۱۱ نفری بر روی زمین چمن به صورت گرد که یک مستطیل خاکی همواره به طول 20متر که در مرکز زمین واقع شده است بازی می کنند.ویکت شامل سه عدد چوب به ارتفاع 71 سانتی متر و با فاصله ی 6 سانتی متر از هم قرار دارند روی زمین کوبیده شده اند .

تیم مهاجم برای زدن توپ 2 نفراز بازیکنان خود را داخل زمین می فرستد که آنها می بایست توپ را زده وطول مستطیل خاکی را طی کنند و یا با زدن توپ به خارج از محدوده ی زمین امتیاز به دست آورند پس از اوت شدن 10 نفر از مهاجم تیم ها جابجا می شوند .


12-گلبال :


یک ورزش تیمی طراحی‌شده برای نابینایان است. طول زمین گلبال ۱۹ متر در ۹ متر است. دروازه‌ها در عرضِ زمین قرار دارند.توپ گلبال ۱٫۲۵ کیلوگرم وزن دارد. دارای هشت سوراخ یا گودی است و توپ موقع حرکت صدا می‌دهد. قطر توپ حدود ۲۵ سانت و محیط آن ۷۵ سانتی‌متر است. این بازی که دو نیم 10 دقیقه ای است بازیکنان در غالب 2 تیم سه نفره در زمین حاضر می شوند و با استقرار در اطراف دروازه خودی سعی می کنند توپ را با دست وارد دروازه حریف کنند.


13-گلف :


یکی از بازی یا ورزش فضای آزاد است که در آن بازیکنان به‌طور فردی یا تیمی به‌وسیله چوبهای گوناگون ویژه‌ای توپ گلف را درون سوراخی در زمین می‌اندازند. در آیین‌نامه بازی گلف این بازی را اینگونه تعریف کرده‌اند: «گلف پرتاب یک توپ از نقطه نخست بازی به درون یک سوراخ است که به‌وسیله یک یا چند ضربه پیاپی و بر طبق قانون‌های ویژه‌ای صورت گرفته باشد.»


14-هاکی :


هاکی انولع مختلفی دارد از جمله هاکی روی یخ، هاکی روی چمن، هاکی روی یک چرخه، هاکی زیر آب که هرکدام قوانین خاص خود رادارند اما هدف در تمامی آنها وارد کردن توپ هاکی به وسیله چوب هاکی در دروازه حریف است.


15-هندبال :


ورزشی گروهی است که دو تیم شرکت‌کننده هر کدام دارای هفت بازیکن هستند، از این هفت بازیکن، یک نفر به عنوان دروازه‌بان جلوی دروازه می‌ایستد در ورزش هندبال بازیکنان برای کسب امتیاز باید توپ را درون دروازهٔ حریف جای دهند. در این ورزش از دست برای پاس دادن و شوت کردن استفاده می‌شود. در هندبال تیمی برنده است که تعداد گل بیشتری بزند. این بازی در سال ۱۸۹۷ میلادی ابداع گردید. مدت استاندارد بازی هندبال دو نیمهٔ ۳۰ دقیقه‌ای است.


16-واترپلو :


ک ورزش گروهی است که با استفاده از توپ در آب برگزار می‌شود. که در آن دو تیم با ۶ بازیکن و یک دروازه‌بان در هر تیم به همراه ۵ بازیکن ذخیره در این ورزش شرکت می‌کنند و در محوطه‌ای درون استخر به ابعاد ۲۰در ۲۵ متر بازی می‌کنند. بازیکنان باید با شنا کردن حرکت کنند. این بازی در ۴ زمان ۸ دقیقه‌ای برگزار می‌شود. برنده تیمی است که در این ۴ زمان توپ‌های بیشتری را وارد دروازهٔ حریف کند.


17-والیبال :


یک ورزش تیمی و ششمین ورزش محبوب و گسترده‌ترین ورزش در بعضی کشورهای جهان است که در آن بازیکنان در دو تیم شش نفره، در دو سوی توری قرار می‌گیرند و تلاش می‌کنند تا طبق قوانین بازی، توپ را از روی تور در زمین تیم مقابل فرود آورند. طول زمین والیبال ۱۸ متر و عرض آن ۹ است. هرتیم حداقل باید ۳ ست از ۵ پنج ست بازی را ببرد، تا بتواند پیروز مسابقه شود.


18-وسطی :


به هر بازی که در آن بازیکنان سعی کنند دیگر بازیکنان را با توپ بزنند و دیگر بازیکنان مانع از برخورد توپ به خودشان شوند، گفته می‌شود.


19-بیلیارد:


نوعی بازی است که در فضای سرپوشیده در میزی مستطیلی پوشیده با ماهوت سبز با ۳ یا ۱۵ گوی و میله‌ای چوبی بازی می‌شود.


20-بدمینتون :


هر شخصی می‌تواند به کمک یک راکت سبک‌وزن بدمینتون و ضربه زدن به توپی از روی تور ،از این بازی لذت بخش استفاده کند. این بازی سریع‌ترین بازی انجام شده با راکت است.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  آموزش تصویری حرکات بدنسازی   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده