خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» ورزش های نشانه روی

ورزش های نشانه روی

ورزش چیست؟ آیا ورزش کردن انجام حرکات خاصی است؟ ورزش به تمامی گونه‌های فعالیت فیزیکی بدن گفته می‌شود که شرکت کنندگان آن می‌توانند به صورت منظم و سازمان یافته یا گاه به گاه در آن شرکت کنند و از آن برای بهبود تناسب اندامشان یا فراهم آوردن سرگرمی و تفریح بهره ببرند.

طبق تعریف فوق برخی از سرگرمی ها ،خود نوعی ورزش هستند . در این تایپیک ورزش ها و بازی و سرگرمی هایی را معرفی میکنیم که نیاز به نشانه گیری خوبی دارند اگر شما هم به هدف گیری علاقه مند هستید حتما این مطلب را بخوانید.


انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل! مطلب مرتبط انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل!

1-تیراندازی با تفنگ :


یک ورزش رقابتی بر اساس دقت و سرعت است که به وسیله سلاح (تفنگ، تپانچه و ساچمه‌زن) انجام می‌شود.این ورزش در رده‌ها و رشته‌های مختلف و در سه وضعیت خوابیده، نشسته و ایستاده برگزار می‌شود. مسابقات سلاح‌های تفنگ و تپانچه در مسافت‌های ۱۰، ۲۵، ۵۰ و ۳۰۰ متر برگزار می‌شود. برای مسافت ۱۰ متر، از سلاح بادی استفاده می‌شود و در مسافت‌های بیشتر سلاح خفیف مورد استفاده قرار می‌گیرد.


2-تیر اندازی با کمان :


یراندازی با کمان یا تیر و کمان فعالیتی است که می‌تواند به عنوان ورزش یا برای شکار یا برای جنگ استفاده شود. ابزار تیراندازی از یک کمان منحنی شکل ویک تیر که سرش یک سنگ یا فلز نوک تیز بود تشکیل می شد وفرد تیرانداز با گذاشتن تیر درکمان وکشیدن آن تیر را پرتاب می‌کرد. تیراندازی با کمان در۳رشته کمان‌های کامپوند، ریکرو و سنتی برگزار میگردد.


3-بولینگ :


بولینگ ورزشی است که بازیکنان در آن برای به دست آوردن امتیاز باید توپ بولینگ را روی سطح صافی بغلتانند تا اشیایی به نام میله را بزنند. این ورزش نخستین بار در مصر باستان انجام می‌شده‌است. در این ورزش توپ‌هایی با وزن متفاوت وجود دارد، وزن توپ‌ها بین دو کیلو و هفصد گرم تا هفت کیلو و دویست و پنجاه گرم می‌باشد.


4-دارت :


ورزش دارت را باید یکی از شاخه‌های ورزش و حتی آمادگی نظامی دانست که به نوعی آن را یک هنر می‌دانند: هنر پرتاب دارت. برای پرتاب دارت اگر با دست راست پرتاب می‌کنید پای راست را جلو بگذارید و اگر با دست چپ، پای چپ جلو قرار می‌گیرد. هیچگونه احتیاجی به قدرت یا سرعت ندارید اما در عوض دقت لازم است.


5-ورزش‌های بیلیاردی :


تمرینات قدرتی برای زنان مطلب مرتبط تمرینات قدرتی برای زنان

بیلیارد نوعی بازی است که در فضای سرپوشیده در میزی مستطیلی پوشیده با ماهوت سبز با ۳ یا ۱۵ گوی و میله ‌ای چوبی بازی می‌شود.


6-تیله ‌بازی :


ازی تفریحی با گوی‌های شیشه‌ای است که باید با غلتاندن و زدن گوی‌های شیشه‌ای (تیله) به هم و حرکت دادنشان آن‌ها را از محدوده خاصی خارج کرد. این بازی که معمولاً به صورت دو نفره انجام می‌شود همانند بازی پاسور دارای بازی‌های مختلفی است.این بازی به چهار روش صحرایی، بیخ دیواری، کندن حفره و کاشتنی انجام میشود که هر یک قوانین منحصر به خود را دارند.


7-گردو بازی :


اين بازي به صورت گروهي وپسرانه است ودر فضاي باز انجام مي شود هريك از بازيكنان بر اساس قرار قبلي در حاليكه تعدادي گردو در دست دارند با قرار دادن دو يا سه عدد گردو روي هم يعني به تعداد افراد بازي كن گردو در كنار هم قرار مي دهند لازم به ذكر است هريك از بازيكنان يك عد د گردوبزرگتر از گردوهاي چيده شده در ميدان بازي كه اصطلا حا به آن شقه مي نامند جهت ضربه زدن به گردو هاي چيده شده در دست دارند شروع كننده بازي كه در فاصله 4 الي 5 متري مكان قرار گرفتن گردو ها ايستاده است با شير خط كردن تعيين گرديده بازي را با نشانه گرفتن با شقه اي كه در دست دارد شروع مي كنند.اگر توا نست گردو ها را با ضربه زدن ازداخل دايره اي كه گردو ها چيده شده خارج كند تمامي گردو ها را تصاحب مي كند يعني برنده تمامي گردو ها مي شود


8-هفت سنگ :


حرکات دویدن و جست‌وخیز کردن در بازی هفت‌سنگ بیشتر اجرا می‌شود. این بازی از هماهنگی چشم و دست و تعقیب دیداری بالایی برخوردار است. بازی هفت‌سنگ به تمرکز فراوانی نیاز دارد، در نتیجه قدرت توجه و تمرکز، تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی را در کودک تقویت می‌کند.همچنین موجب بهبود سرعت عمل و مهارت‌های پایه (دویدن، گرفتن و...) در کودک می‌شود. امکانات لازم برای این بازی، هفت عدد سنگ صاف و تخت و یک توپ هفت‌سنگ است. بازیکنان در قالب دو تیم پنج یا شش نفره تقسیم می‌شوند. وقتی که سنگ‌ها چیده می‌شوند یکی از گروه‌ها به عنوان پرتاب‌کننده بازی را شروع می‌کند. شروع بازی به این ترتیب است که باید از فاصله نسبتاً دور توپ را به طرف سنگ‌ها بیندازند. گروهی که توپ را پرتاب می‌کند باید سعی کند که کمترین مقدار سنگ را بیندازد چون در این صورت راحت‌تر می‌تواند بازی را تمام کند. وظیفه گروه دوم هم این است که نگذارد تیم پرتاب‌کننده سنگ‌های ریخته شده را دوباره روی هم بچیند و باید با توپ به آن‌ها بزند. هر کدام از بازیکنان تیکی از مهاجم که توپ به او برخورد کند از جریان بازی کنار می‌رود. و به این ترتیب اگر هیچ‌کدام باقی نمانند بازی به نفع تیم مدافع و اگر سنگ‌ها روی هم چیده بشوند بازی به نفع تیم مهاجم تمام می‌شود.تعداد بازیکنان این بازی از 4 نفر الی 16 نفر متغیر است.



9-گلف :


یکی از بازی یا ورزش فضای آزاد است که در آن بازیکنان به‌طور فردی یا تیمی به‌وسیله چوبهای گوناگون ویژه‌ای توپ گلف را درون سوراخی در زمین می‌اندازند. در آیین‌نامه بازی گلف این بازی را اینگونه تعریف کرده‌اند: گلف پرتاب یک توپ از نقطه نخست بازی به درون یک سوراخ است که به‌وسیله یک یا چند ضربه پیاپی و بر طبق قانون‌های ویژه‌ای صورت گرفته باشد.


10-بهکاپ :


بازی مشابه به گلف است .هر مسابقه این رشته در شش ست و هر ست شامل ۱۰ ضربه به توپ است. امتیاز گیری آن هم بر اساس این است که کدام بازیکن میتواند تعداد توپ های بیشتری را وارد دروازه کند. داور قبل از شروع بازی مشخص میکند که کدام بازیکن کاپر باشد و کدام بالر. قبل از هر ضربه بالر باید توپ را برای کاپر در هر نقطه ای از زمین که میخواهد بکارد و سپس کاپر به توپ ضربه بزند. بعد از هر ست جای بازیکنان عوض میشود و هر کدام در نقش جدید به ادامه بازی می پردازند. برخورد توپ به توپ های دیگر و یا به اوت رفتن آنها خطایی است که برای هر کاپر امکان رخ دادن دارد. در انتها و پس از اتمام ست ها نیز بازیکنی که بیشترین توپ را داخل دروازه ها فرستاده باشد برنده است.


11-پرتاب نیزه :


پرتاب نیزه یکی از رشته‌های دو و میدانی است.در این رشتهٔ ورزشی، ورزشکار می‌کوشد تا نیزه‌ای از جنس فلز یا فایبرگلاس را به فاصله ‌ای هرچه دورتر پرتاب کند.


12-پرتاب وزنه :


شاخه‌های ورزش پایه دو و میدانی است. پرتاب‌کننده در وسط دایره‌ای به قطر ۲۱۳ سانتی‌متر قرار می‌گیرد که به وسیله باند آهنی یا چوبی محصور شده‌است، یک گوی آهنی به وزن ۷٫۲۶۰ گرم برای مردان و نصف همین وزن برای زنان را با یک دست در بالای شانه می‌گیرد و بی‌آنکه پا را از دایره پرتاب بیرون بگذارد، وزنه را با تمام قدرت پرتاب می‌کند و جنس وزنه معمولاً آهن خالص، برنج یا هر فلز سخت‌تر از برنج می‌باشد یا از پوسته‌ای از فلزات نامبرده که درون آن با سرب یا سایر فلزات پر شده باشد استفاده شود.


13-پرتاب دیسک :


یکی از رشته‌های پرتابیِ دو و میدانی است که در آن پرتاب‌کنندگان باید وسیله‌ای به نام دیسک را به بیشترین مسافت نسبت به رقبای خود پرتاب کنند. بدنهٔ دیسک باید جامد یا توخالی باشد و از جنس چوب یا مادهٔ مناسب دیگری با لبه‌ای از فلز و به‌شکل دایرهٔ کامل و قرص‌مانند ساخته شود. لبهٔ دیسک باید کاملاً گرد و شعاع آن ۶ میلی‌متر باشد. ضخامت دیسک در قسمت وسط بیشتر است و باید در حدود ۴۴ تا ۴۶ میلی‌متر باشد. در حال حاضر زنان و مردان آلمانی رکوردار این ورزش هستند.


14-پرتاب چکش :


پرتاب چکش یکی از ۴ مادهٔ پرتابی در دووميداني است. ۳ مادهٔ ديگر پرتاب وزنه، نیزه و دیسک هستند. چکش از دايره اى به قطر ۱۳۵/ ۲ متر که در داخل يک قفس حفاظتى قرار دارد و به وسيلهٔ حلقه اى از جنس آهن که با رنگ سفيد، رنگ آميزى شده و به صورت دايره درآمده پرتاب مى گردد. کف دايره بايد از جنس سيمان يا آسفالت سخت و ناصاف باشد تا منجر به لغزیدن پرتاب کننده در موقع پرتاب نشود. هر پرتاب کننده جایز است پرتاب خود را در محدودهٔ زمانى يک دقيقه انجام دهد. معمولاً پیش از آغاز مسابقه به هر پرتاب کننده اجازهٔ دو پرتاب تمرينى در داخل دايرهٔ مسابقه داده مى شود. ولى بعد از آغاز مسابقه ورزش‌کار مجاز نيست از دايرهٔ مخصوص مسابقه براى تمرين استفاده کند. هر پرتاب بايد اندازه گيرى شود و رده بندى از روى بهترين نتيجهٔ هر فرد تعيين مى گردد.


15-فریزبی :


نوعی وسیله بازی است که از یک صفحه مدوّر لبه‌دار به قطر ۲۰ الی ۲۵ سانتی‌متر و جرم 170 گرم درست شده است. از این وسیله برای تفریح و ورزش رقابتی استفاده می‌شود. نحوه بازی به این صورت است که صفحه را به آسمان پرتاب می‌کنند و آن را می‌گیرند. در این ورزش، سه مدل پرتاب کردن وجود دارد. پرتاب از جلو و از پشت که به‌عنوان روش‌های پرتاب پایه در نظر گرفته می‌شوند. پرتاب بالای سر هم سومین نوع پرتاب است که به‌عنوان پرتاب چکشی هم شناخته می‌شود که پرتاب پیشرفته‌ تری است.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  آموزش تصویری حرکات بدنسازی   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده