بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» هاکی یکچرخه

هاکی یکچرخه

هاکی از قدیمی‌ترین انواع بازی‌های توپ و چوب است که که در هر گوشه از دنیا در زمان‎های مختلف به شکلی انجام می‌شده است. هاکی روی زمین سده‌ها در انگلستان رایج بوده و از سال ۱۹۰۱ به بعد نیز در امریکا رواج یافته است. اصل هاکی روی یخ از کانادا است و به گمان بسیار دانشجویان دانشگاه میگل کانادا آن را به صورت امروز درآوردند. اولین اردوی تیم ملی ایران در شهریور سال ۱۳۲۰ تشکیل شد و در همان سال به عضویت فدراسیون جهانی درآمد و در سال ۱۳۵۰ در قالب تشکیل فدراسیون رسمیت یافت.


هاکی در سه نوع زمین میتواند انجام شود:

تمرینات قدرتی برای زنان مطلب مرتبط تمرینات قدرتی برای زنان

1) هاکی داخل سالن

2) هاکی روی چمن

3) هاکی روی یخ

4)هاکی زیر آب


حال امروز با گونه ای جدید از هاکی به نام هاکی روی چرخ یا هاکی یک چرخه آشنا میشویم.

اگر با دیدن تعداد زیادی از کانادایی های بی دندانی که در دست خود چوب هاکی حمل می کنند، معتقد شده اید که ورزش هاکی روی یخ، ورزش سختی است، حتما با یک بار بازی هاکی روی چرخ البته اگر از عهده اش بربیایید، نظرتان عوض می شود. این بازی با همان قوانین قدیمی هاکی روی یخ انجام می شود اما به جای کفش مخصوص هاکی روی یخ و زمین بازی یخ زده، باید از تک چرخ هایی استفاده کنید که در یک سالن معمولی رانده می شوند. ورزشی از دسته ورزش‌های هاکی است که در آن بازیکنان هر تیم در حالی که بر روی یکچرخه‌ای قرار دارند توپ را داخل دروازه ی حریف کنند. هر تیم دارای ۵ بازیکن است و هر بازیکن می‌تواند در هر پُستی که می خواهند بازی کنند مثلا میشود در یک تیم اصلا دروازه بان وجود نداشته باشد و همه مهاجم باشند. چند سالی است که این بازی در آمریکا نیز رواج یافته است. پیش از آن در آلمان و انگلیس طرفداران و بازیکنان به این بازی پرداخته اند. لیگ این بازی در آلمان برقرار است و بازیکنان مشتاقی را می توانید پیدا کنید که صبح سحر تا غروب خورشید را روی چرخ های خود به تمرین این بازی مشغولند.

طول زمین بازی بین ۳۵ و ۴۵ متر و عرض آن بین ۲۰ تا ۲۵ متر است. دسته ی این بازی مشابه دسته ی هاکی روی یخ است. قطر چرخ یکچرخه‌ها نیز حداکثر می‌تواند ۶۱ سانتی‌متر (۲۴ اینچ) باشد. در بیشتر مواقع از توپ تنیس به عنوان توپ این ورزش استفاده می‌شود (هر چند توپ هاکی خیابانی نیز مجاز است.).


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   آموزش تصویری حرکات بدنسازی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده