بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» باورهای غلط در مورد ورزش

باورهای غلط در مورد ورزش

7 باور غلط در مورد ورزش


اشتباهاتی که در حین ورزش به دلیل شنیده ها مرتکب می شوید می تواند سلامت شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.


مهم نیست که چقدر سالم غذا بخوریم، ورزش یکی از الزامات ضروری برای یک زندگی سالم و طولانی است! از سوی دیگر، کم تحرکی ناشی از عصر مدرن از خانه به محل کار و حتی به زندگی اجتماعی ما سرایت کرده است و به سرعت بسیاری از ما را از سبک زندگی سالم دور می کند. سختی بی پایان زندگی روزمره اغلب جایی برای ورزش باقی نمی گذارد! با این حال، در اوایل دهه 1950 به طور علمی ثابت شد که عدم تحرک باعث افزایش تلفات جانی ناشی از بیماری های قلبی عروقی می شود. از سوی دیگر، برخی باورهای غلط در مورد ورزش در جامعه ما می تواند باعث آسیب به فرد شود تا منفعت رساندن به آن!

در این مقاله راجع به 7 باور غلط رایج در مورد ورزش صحبت خواهیم کرد...

انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل! مطلب مرتبط انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل!


ورزش های سبک تاثیر چندانی روی سلامتی ندارند


بسیاری از مردم فکر می کنند ورزش های سبک مانند پیاده روی و باغبانی برای بدن کمتر از سایر ورزش ها مفید هستند و آن را نادیده می گیرند. با این حال، انجام باغبانی تا حد امکان، نیم ساعت پیاده روی 5 روز در هفته یا دویدن به مدت 20 دقیقه 3 روز در هفته ، برای حفظ سلامت عمومی، کاهش خطرات مرتبط با بسیاری از بیماری های مزمن و طولانی شدن مدت ایده آل است.


هر چه بیشتر در تمرین خسته شوید، موثر تر و بهتر است


اگر بعد از تمرین خستگی احساس نشود، این تصور که باید شدت تمرین را افزایش داد، کاملا اشتباه است. زمانی که با ورزش نمی توان به سلامت و رشد جسمانی مورد انتظار دست یافت، بهتر است شدت، مدت و نوع تمرین را افزایش یا تغییر داد، مشروط بر اینکه با تایید پزشک باشد . انجام این امور سرخود تنها باعث آسیب فیزیکی به شما میشود.


به افراد چاق توصیه نمی شود که با ورزش به قلب خود فشار بیاورند


اضافه وزن احتمال بروز مشکلات اسکلتی، عضلانی و قلبی در حین ورزش را افزایش می دهد، اما افرادی که دارای اضافه وزن نیز هستند میتوانند ورزش های سنگین را انجام دهند، مشروط بر اینکه بررسی های پزشکی لازم برای آنها انجام شود. اما نباید فراموش کرد که اضافه وزن می تواند بسیاری از مشکلات سلامتی را ایجاد کند. از سوی دیگر، یادآوری این نکته مهم است که یک فرد با وزن طبیعی که ورزش نمی‌کند، بیشتر از یک فرد دارای اضافه وزن که ورزش می‌کند، در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی است.


دراز و نشست چربی های شکم را آب می کند


برخلاف تصور عموم، انجام حرکات مخصوص شکم مانند دراز و نشست برای آب کردن چربی های شکم چندان موثر نیست. به طور کلی هیچ ورزشی در کاهش چربی موضعی تأثیر خاصی ندارد. با این حال، کاهش چربی عمومی بدن ما می تواند باعث کاهش چربی در ناحیه مورد نظر شود. از سوی دیگر، ورزش هایی مانند دراز و نشست در ناحیه شکم می تواند عضلات شکم ما را برجسته تر کند.


متابولیسم با افزایش سن کند می شود


این گفته تا حدی درست است، اما مهم ترین عاملی که متابولیسم را کند می کند در واقع کاهش فعالیت بدنی فرد و در نتیجه کاهش توده عضلانی ناشی از افزایش سن است.

بنابراین با در نظر نگرفتن سن و افزایش تحرک ، از یک طرف باعث مقاومت در برابر پیری و از طرف دیگر باعث افزایش متابولیسم می شود.


برای کاهش چربی باید از انجام ورزش های سرعتی خودداری کرد


ایده پرهیز از ورزش های سرعتی برای کاهش چربی نیز یکی از اشتباهات است. اگر هدف شما کنترل وزن است، تمرینات سرعتی را با تمرینات هوازی و قدرتی ترکیب کنید.


ورزش را باید با معده خالی انجام داد


زمان ورزش به عادت های فرد بستگی دارد. ورزش را نه با معده خالی و نه با معده پر، بلکه دو تا سه ساعت بعد از غذا انجام دهید. هنگامی که ورزش با معده خالی انجام می شود، فرد ممکن است قدرت کافی برای ادامه ورزش را پیدا نکند.


حال که فواید ورزش و اشتباهات رایج در آن را فهمیدید، از امروز ورزش کردن را در برنامه روزمره خود قرار دهید‌.



ارم بلاگ




بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   آموزش تصویری حرکات بدنسازی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده