بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» فواید شگفت انگیز شنا

فواید شگفت انگیز شنا

شنا چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

 

شنا فواید بیشماری برای سلامتی دارد. در این مقاله ، ما مزایای بسیاری مرتبط با این ورزش را به اشتراک می گذاریم.

 

تمرینات قدرتی برای زنان مطلب مرتبط تمرینات قدرتی برای زنان

هنگامی که در آب حرکت می کنید ، تقریباً از دو سوم ماهیچه های بدن خود استفاده می کنید و این یک تمرین کامل است. در پست امروز ، نگاهی به فواید شنا برای سلامتی می اندازیم.

 

از آنجا که شنا یک ورزش است که می تواند به طرق مختلف تطبیق داده شود ، برای کسانی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند ، مقاومت خود را افزایش دهند ، به تناسب اندام برسند و بر صدمات غلبه کنند بسیار مناسب است.

 

فواید شنا برای سلامتی

 

شنا برای افراد غیر مصدوم و غیر معلول بسیار عالی است زیرا در این ورزش شما می توانید شدت فعالیت را تغییر دهید. به این ترتیب ، لازم نیست نگران خستگی باشید یا به خودتان فشار زیادی وارد کنید. توصیه می کنیم 3 بار در هفته ، تقریباً 15-45 دقیقه در هر جلسه شنا کنید. بیایید نگاهی به فواید شنا برای سلامتی بیاندازیم.

 

انعطاف پذیری را افزایش می دهد

 

وقتی بیشتر ماهیچه های بالا و پایین بدن خود را درگیر می کنید ، اکثر مفاصل شما نیز کار می کنند. در نتیجه ، در حین تقویت عضلات ، دامنه حرکتی بیشتری ایجاد می کنید. بنابراین ، انعطاف پذیری خود را به ویژه در ناحیه کمر افزایش داده و خطر آسیب دیدگی را کاهش می دهید.

 

کالری زیادی می سوزاند

 

شنا با سرعت متوسط ​​به مدت 1 ساعت می تواند تا 500 کالری بسوزاند. بنابراین ، این تمرین ایده آل برای کسانی است که اهداف کاهش وزن دارند.

 

ظرفیت ریه را افزایش می دهد

 

شنا مکانیسم تنفس شما را بهبود می بخشد ، که به نوبه خود ظرفیت ریه شما را بهبود می بخشد. این امر به عملکرد بهتر اندام های شکمی ، تنظیم فشار خون و افزایش اکسیژن رسانی کمک می کند.

 

استرس را از بین می برد

 

شنا در استخر و تمرکز تمام توجه بر روی حرکات بدن و تنفس به شما کمک می کند تا احساس آرامش بیشتری داشته باشید. یکی از بهترین مزایای شنا برای سلامتی این است که با استرس ، اختلالات افسردگی و حملات اضطرابی مبارزه می کند. علاوه بر این ، هنگام ورزش ، اندورفین ترشح می کنید. اندورفین مناطقی از مغز را تحریک می کند که از احساسات مثبت حمایت می کند.

انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل! مطلب مرتبط انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل!

 

بیماریهای مزمن را کنترل می کند

 

یکی دیگر از مزایای بزرگ شنا برای سلامتی مربوط به بیماریهای مزمن مانند دیابت ، آسم و کلسترول بالا است. تمرینات هوازی مانند شنا باعث افزایش حساسیت به انسولین ، بهبود سیستم تنفسی و تنظیم سطح کلسترول می شود.

 

مهارت های حرکتی را توسعه می دهد

 

شنا بر هماهنگی ، تعادل و زمان واکنش ما تأثیر مثبت دارد. بنابراین ، مهارت های حرکتی ما را بهبود می بخشد. این امر به ویژه در طول روند رشد و توسعه اهمیت دارد.

 

مزایای سلامتی شنا در صورت آسیب دیدگی

 

اکنون که مزایای عمومی شنا برای سلامتی را می دانید ، باید به این نکته نیز اشاره کنیم که شنا یکی از بهترین تمرینات برای افراد دارای معلولیت است. این به این دلیل است که این یک فعالیت کم تأثیر است که به بهبود مفاصل و استخوان های شما کمک می کند.

 

اگر در حال درمان شکستگی ، پارگی رباط ها و رگ به رگ شدن بخشی از بدن خود هستید ، توصیه می کنیم تمرینات تحلیلی زیر آب را شروع کنید. سپس ، در مراحل پایانی توانبخشی ، می توانید سبک های مختلف شنا را ترکیب کنید.

 

شنا برای آسیب دیدگی ها

 

در اینجا برخی از فعالیت های شنا و گزینه های درمان زیر آب وجود دارد که به شما در بهبود آسیب های مختلف کمک می کند:

 

پیاده روی در زیر آب: اگرچه دقیقاً شنا نیست ، اما بسیاری از درمانگران فیزیوتراپی این کار را برای التهاب تاندون و بهبود تحرک توصیه می کنند. همچنین عمق آبی که در آن قدم می زنید بستگی به ناحیه آسیب دیده دارد.

 

تمرینات تحلیلی زیر آب: این تمرینات ماهیچه های خاصی را برای کمک به توانبخشی هدف قرار می دهند.

 

شنای کرار سینه: این نوع شنا نیاز به تلاش متوسط ​​دارد ، بنابراین شما فقط باید در مرحله تقویت نهایی فرآیند توانبخشی برای آسیب های پیچیده از آن استفاده کنید. زنی که در استخر شنا می کند.

 

افرادی که از آسیب های جسمی رنج می برند باید اقدامات احتیاطی خاصی را برای جلوگیری از خطرات انجام دهند. در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد:

 

قبل از شروع فعالیت مطمئن شوید که آسیب شما به درستی بهبود یافته است.

استخرهایی با نرده یا نردبان دار را انتخاب کنید.

از افزایش شدید شدت تمرینات در دوران توانبخشی خودداری کنید.

برای جلوگیری از آسیب های دیگر ، بر تکنیک صحیح شنا مسلط شوید.

در صورت افزایش درد ، ورزش را متوقف کنید.

 

نتیجه

 

همانطور که می بینید ، شنا فواید زیادی برای سلامتی دارد. با این حال ، اگر با آسیب روبرو هستید ، قبل از شروع این فعالیت باید با یک متخصص صحبت کنید.

 

ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   آموزش تصویری حرکات بدنسازی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده