دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» تفاوت بین کاراته و تکواندو

تفاوت بین کاراته و تکواندو

تفاوت های میان کاراته و تکواندو

 

کاراته و تکواندو دو ورزش رزمی هستند که اشتراکات زیادی دارند اما در واقع کاملاً دو ورزش متفاوت هستند. ما در این مقاله درباره آنها بیشتر به شما خواهیم گفت.

 

کاراته و تکواندو دو ورزش رزمی پرمخاطب هستند که تشخیص آنها در نگاه اول دشوار است. این دو ورزش شبیه هم هستند اما یکسان نیستند.

 

در واقع ، هر دو رشته از ژاپن نشات گرفته اند و بر انضباط شخصی و قوانین عالی شخصی تأکید دارند. آنها همچنین جنبه رقابتی دارند. با این حال ، در حالی که تکواندو یک سبک مبارزه باستانی است ، کاراته فقط چند صد سال پیش به عنوان یک رشته ظهور کرد.

انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل! مطلب مرتبط انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل!

 

توجه داشته باشید که علی رغم شباهت ها ، برخی از موضع گیری ها و حرکات بین تکواندو و کاراته تفاوت قابل توجهی دارند.

 

خاستگاه و تاریخچه

 

تکواندو یک ورزش رزمی کره ای است که با تأکید بر ضربات روی سر ، ضربات پرشی و چرخشی و تکنیک های لگد زدن سریع مشخص می شود. این ورزش بیش از 2000 سال قدمت دارد.

 

هنگامی که ژاپنی ها در اوایل قرن 20 به کره حمله کردند ، آنها هنرهای رزمی کره ای را ممنوع کردند ، اگرچه برخی از گروه ها به طور مخفیانه به تمرین آنها ادامه دادند. همچنین ، سبک ها به دلایل مختلف منشعب شده اند. بعداً ، در یک کنفرانس در سال 1955 ، آنها در یک شکل یکسان از آموزش متحد شدند.

 

جالب است بدانید که Tae به معنی "نابود کردن با پا" است ، Kwon به معنی "ضربه زدن یا از بین بردن با دست" و Do به معنای "راه" است. بنابراین ، تکواندو ، که نام اصلی آن تکواندو است ، به معنای چیزی مانند "راه پا و مشت" است.

  

در مقایسه ، کاراته صدها سال پیش در جزایر اوکیناوا ژاپن پدید آمده است که از هنر کونگ فو چینی گرفته شده است.

 

ریشه آن به قرن شانزدهم برمی گردد ، زمانی که ژاپن در سال 1600 به زور به اوکیناوا حمله کرد و تمام سلاح های آن را مصادره کرد. بومیان با دست و پاهای خود جنگیدند ، زیرا چیز دیگری نداشتند.

 

در مورد معنی آن ، کاراته به معنای "دست خالی" است. این اصطلاح احتمالاً به منشا این رشته به عنوان یک سیستم دفاع شخصی مبتنی بر استفاده موثر از بدن غیرمسلح مربوط می شود.

 

در حالی که کاراته و تکواندو ورزشی یکسان نیستند و هر دو عملکرد دارای برخی موارد مشترک هستند و می تواند منجر به سردرگمی در افرادی شود که هرگز آنها را تمرین نکرده اند.

 

سبک مبارزه و تکنیک ها

 

کاراته یک ورزش رزمی است که بر اساس مشت زدن ، لگد زدن ، ضربه به زانو یا آرنج و تکنیک های دست باز بنا شده است. این حرکات به صورت تیز انجام میشوند.

 

در مقابل ، تکواندو بر تکنیک های لگد زدن تأکید دارد. با این حال ، تمرین کل بدن را شامل می شود و شامل ضربات باز دست نیز است.

 

تفاوت کاراته و تکواندو در مسابقات

 

اختلافات بین کاراته و تکواندو را می توان با چشم غیر مسلح در مسابقات مشاهده کرد. تکواندو به کلاه ایمنی و محافظ قفسه سینه احتیاج دارد در حالی که کاراته به این تجهیزات نیاز ندارد.

 

همچنین هر دو هنرهای رزمی قبلاً ورزش های المپیک بودند اما کاراته از بازی های المپیک پاریس 2004 دیگر در المپیک قرار نگرفت.

 

در مسابقات سنتی کاراته ، ضربات مشت و لگد به یک اندازه امتیاز کسب می کنند ، بنابراین شرکت کنندگان هر دو حرکت را به یک اندازه انجام می دهند. با این حال ، در تکواندو افراد امتیاز بیشتری نسبت به ضربات مشتی کسب می کنند.

 

ویژگی های مشترک کاراته و تکواندو

 

کاراته و تکواندو ورزش هایی متفاوت هستند اما شباهت هایی به هم دارند. بارزترین موارد عبارتند از:

 

برای تسهیل در تحرک و انعطاف پذیری ، هر دو رشته با لباسهای مشابه معمولاً پنبه ای سفید و روشن انجام می شوند.

هر دو قوانین سنتی دارند.

همچنین ، هر دو رشته بر احترام به معلمان و همسالان تأکید دارند.

تمرینات قدرتی برای زنان مطلب مرتبط تمرینات قدرتی برای زنان

تکنیک های به کار رفته در تکواندو و کاراته هر دو به دو قسمت فرم و مبارزه تقسیم میشوند.

هر دو رشته رشد مهارت ها و کیفیت هایی مانند صبر ، انضباط و اعتماد به نفس را تسهیل می کنند.

 

ویژگی های این هنرهای رزمی


پس از تجزیه و تحلیل این اطلاعات ، می بینید که تفاوت بین کاراته و تکواندو به ویژه در تلویزیون کاملاً مشهود است. با این اطلاعات حالا دیگر شما با دیدن آنها در یک فیلم اکشن متوجه آنها می شوید.

 

سرانجام ، اگر از خود می پرسید که بروس لی کاراته کار کرده یا تکواندو ، پاسخ صحیح این است: بروس لی هنر وینگ چون گونگ فو را تمرین کرد و در نهایت سبک مبارزه خود را به نام Jun fan gung fu ایجاد کرد!


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   آموزش تصویری حرکات بدنسازی   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده