خرید از سراسر دنیا


» قبل و بعد از ورزش کردن چه غذایی بخوریم ؟

قبل و بعد از ورزش کردن چه غذایی بخوریم ؟

غذا منبع اصلی انرژی است که بدن برای ورزش استفاده می کند. به همین دلیل ما به شما خواهیم گفت که چه غذاهایی را قبل و بعد از رفتن به ورزشگاه بهتر است برای خود انتخاب کنید.


رفتن به ورزشگاه نشانه این است که شما تصمیم گرفته اید یک سبک زندگی سالم داشته باشید. با این حال ، وقتی نوبت به ورزش می رسد ، ما اغلب نمی دانیم چه غذایی بخوریم. بنابراین ، در این مقاله ، در مورد بهترین غذا ها قبل و بعد از رفتن به ورزشگاه ، صحبت خواهیم کرد.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

 

اگر فرد فعالی هستید ، توجه به رژیم غذایی می تواند به شما در بهبود عملکرد ، تقویت عضلات یا کاهش وزن کمک کند. علاوه بر این ، دریافت مقادیر کافی مواد مغذی ، آنتی اکسیدان و کالری برای جلوگیری از خستگی در هنگام ورزش از اهمیت اساسی برخوردار است.

 

این یکی از متداول ترین سوالاتی است که همه ما هنگام انجام هر نوع فعالیت بدنی با آن رو به رو میشویم. از آنجا که غذا انرژی اولیه ای است که بدن ما برای انجام تمرینات استفاده خواهد کرد ، اکنون تجزیه و تحلیل خواهیم کرد که کدام غذاها مناسب ترین هستند.

 

قبل از رفتن به ورزشگاه چه بخوریم؟


برای انتخاب غذای مصرفی قبل از رفتن به ورزشگاه ، باید اطمینان حاصل کنید که مقدار کافی از مواد مغذی و انرژی را برای انجام ورزش دریافت می کنید.


قبل از ورود به هر کلاس تناسب اندام یا استفاده از هرگونه وسایل موجود در سالن ورزشی ، باید مراقب آنچه می خوریم باشید و از پرخوری پرهیز کنید.

 

غذای دریافتی باید حاوی ویتامین های اساسی برای تغذیه ما باشد. به عنوان مثال ، طبق مطالعات اخیر ، آجیل حاوی چربی های سالم است. همچنین بلغور جو دوسر همراه با مقداری میوه و شیر یا ماست گزینه ای مناسب هستند.

 

گزینه خوب دیگر آجیل و دانه ها هستند. دانه های چیا حاوی امگا 3 و پروتئین هستند. همچنین نوشیدن نیم لیتر آب قبل از شروع تمرین خوب است ، اما در مصرف آن زیاده روی نکنید.

 

بهتر است قبل از رفتن به باشگاه از مصرف غذاهای غنی از چربی یا قند خودداری کنید. با این کار خطر ناراحتی معده ، یکی از مواردی که می تواند ورزش را دشوار کند ، کاهش می یابد.

 

بعد از ورزش چه چیزی بخوریم؟


پس از ورزش ، مهم است که خود را با منبع خوبی از پروتئین ، ویتامین ها و مواد معدنی ضروری شارژ کنید.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


پس از اتمام تمرین ، باید سریع هیدراته شوید و به آرامی غذا بخورید. می توانید از میوه و آجیل شروع کنید و سپس مثلاً ماهی ، سالاد، برنج ، ماکارونی با گوجه فرنگی ، لبنیات ، گوشت قرمز ، تخم مرغ و ... را مصرف کنید.

  

پروتئین ها ، مواد مغذی ضروری برای بهبود بافت هستند. طبق تحقیقات این مواد سازگاری عضلات را با ورزش بهبود می بخشند.

 

علاوه بر این ، اطمینان از مصرف چربی های سالم نیز مهم است زیرا در کاهش التهاب نقش اساسی دارند. در عین حال ، باید مصرف چربی های ترانس را محدود کنید. زیرا این غذاها نتیجه عکس دارند. یعنی التهاب را تشدید می کنند.

 

بهترین گزینه شما در برابر کمبود آب ، خود آب خواهد بود. البته نوشیدنی های مختلف ایزوتونیک نیز مفید هستند. این نوشیدنی ها می توانند به ما کمک کنند تا بعد از انجام فعالیت بدنی شدید ، از نو احیا شویم ، اما مهم است که از این نوشیدنی ها سوء استفاده نکنیم.

 

اشتباهات مکرر غذایی هنگام رفتن به باشگاه


بسیاری از افراد با ورود به دنیای تناسب اندام و سلامتی با رژیم خود اشتباهات متداولی را مرتکب می شوند. در اینجا چند اشتباه رایج وجود دارد که باید سعی کنید از آنها جلوگیری کنید:

 

افزایش کالری دریافتی شما: اگر هر روز ورزش می کنید ، حتی اگر می خواهید وزن کم کنید ، باید کالری بیشتری نسبت به قبل دریافت کنید.

 

توجه به برچسب های غذایی: هنگام خرید در سوپرمارکت ها، به برچسب های روی محصولات توجه کنید. به نظر می رسد بسیاری با وجود مقادیر زیادی قند ، گزینه ای سالم برای شما هستند.

 

صبور باشید: انتظار نداشته باشید که در هفته های اول نتیجه مثبت بگیرید. پس تسلیم نشوید و به تلاش ادامه دهید.

 

فقط به مکمل های غذایی بسنده نکنید : این مکمل ها می توانند عملکرد و توانایی ما را بهبود بخشند. با این حال ، ما فقط باید آنها را در شرایط مناسب و در کنار رژیم غذایی خود مصرف کنیم. در غیر این صورت ، ما مزایای آنها را دریافت نخواهیم کرد.

 

دچار این اشتباهات رایج نشوید و در عوض ، غذا خوردن درست قبل و بعد از رفتن به باشگاه که تنها راه پیشروی در اسرع وقت است را پیش بگیرید.


ارم بلاگ


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده