خرید از سراسر دنیا


» ورزش هایی برای سلامت کمر

ورزش هایی برای سلامت کمر

ورزش هایی برای سالم نگه داشتن کمرتان


برای حفظ سلامت کمر ، ادامه مطلب را بخوانید تا با تمرینات مرتبط با سلامت کمر آشنا شوید و سپس آنها را به صورت عملی اجرا کنید.

 

تمرینات قدرتی برای زنان مطلب مرتبط تمرینات قدرتی برای زنان

عوامل زیادی وجود دارد که از داشتن کمر سالم جلوگیری می کند. سبک زندگی بی تحرک و وضعیت نامناسب ، سن بالا ، شغلی که در آن کار می کنیم و ورزش بدنی بیش از حد از این موارد است. حتی برنامه های ورزشی که مشاهده می کنیم بر سلامتی ما تأثیر می گذارند.

 

دلایل متعددی وجود دارد که می تواند باعث درد در مناطق مختلف کمر شود. با این حال ، روش های مختلفی برای تسکین و جلوگیری از درد و آسیب با انواع تمرینات وجود دارد. در این مقاله ، روال هایی به شما پیشنهاد می دهیم که می توانند کمر شما را سالم نگه دارند.

 

فواید داشتن کمر سالم


همه ما در برهه ای از زندگی ، دچار اختلالات ستون فقرات گردنی یا کمردرد شده ایم. این یک امر خیلی عادی است. انجام کارهای عادی اداری جلوی رایانه ، کم تحرکی ، وضعیت بد بدن و تلاش بی مورد اغلب از دلایل مشکلات کمر است.

 

وقتی کمر سالمی داشته باشید ، جوانب مثبت به شرح زیر خواهد بود:

 

صبح هنگام نشستن یا بیدار شدن احساس درد نمی کنید.

همیشه حالت بهتری دارید.

از ستون فقرات محافظت می کنید و از ناراحتی در سر ، گردن ، شانه ها ، کمر و اندام جلوگیری می کنید.

با اجتناب از خستگی مزمن ، احساس انرژی بیشتری می کنید. این باعث افزایش تحرک و انعطاف پذیری می شود.

هر چه گردش خون بهتر باشد ، تنفس راحت تری خواهید داشت.

از درمان ها گرفته تا داروهای ضد درد و ضد التهاب ، در هزینه های مراقبت های بهداشتی صرفه جویی می کنید.

داشتن کمردرد شما را از انجام قسمت قابل توجهی از فعالیتهای روزمره باز می دارد.

 

ورزش هایی برای یک داشتن کمر سالم


انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل! مطلب مرتبط انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل!

در اینجا برخی از فعالیتهایی را که می توانید برای حفظ سلامت کمر خود انجام دهید ، توضیح خواهیم داد. هدف از این تمرینات کشش و حرکت این قسمت از بدن است و به تقویت آن کمک می کند. این تمرینات زمانی ضروری است که ساعت های زیادی را در حالت نشسته یا ایستاده سپری کرده باشید.

 

آنها تمرینات مفیدی هستند که باید برای تسکین یا جلوگیری از دردی که ایجاد می شود به منظور حفظ وضعیت صحیح بدن هنگام راه رفتن یا نشستن انجام شود. همچنین به شما کمک می کند تا از شر هرگونه درد یا جراحت ناشی از خستگی و یا فشار زیاد خلاص شوید.

 

انواع مختلف ورزش برای حفظ سلامت کمر ما وجود دارد. اینها می توانند به سه نوع باشند:

 

کشش: این موارد برای شل کردن ستون فقرات انجام می شود و می تواند به تسکین درد کمک کند.

تحرک: همانطور که از نامش پیداست ، آنها به فعال سازی عضلات ، تاندون ها و مفاصل کمک می کنند.

ورزش: به ما امکان می دهد عضلات را بیشتر سفت کنیم.

 

در ادامه مقاله ما ، برنامه های تمرینی را که می توانید با ترکیب انواع مختلف برای محافظت از سلامت کمر انجام دهید ، مشاهده خواهیم کرد. از سر شروع می کنیم و از گردن و شانه ها پایین می رویم تا به قسمت کمر برسیم.

 

کشش شانه



در حالی که پاها را به اندازه عرض شانه بازکرده اید ، نوک انگشتان هر دست را را روی شانه همان دست قرار دهید.

 

با حرکت آرنج نیم دایره بزنید. ابتدا به جلو ، سپس به عقب ، تا آنجا که ممکن است کشش دهید. به یاد داشته باشید که باید به حالت ایستاده قرار بگیرید و لگن خود را تکان ندهید.

 

ورزش کششی عضله ی ذوزنقه



دست چپ خود را از بالای سر رد کرده و بالا و کنار گوش چپ قرار دهید و با کمک دستتان گردن و سر خود را به سمت راست خود بکشید چند ثانیه نگه دارید و سپس با دست دیگر حرکت را تکرار کنید. این حرکتی است که تمام عضلات ما را کار می اندازد. بنابراین ، باید نرم انجام شود.

 

ورزش کششی عضلات پشت



ابتدا بیاستید و تنه خود را رو به جلو خم کنید تا دستانتان آویزان شود تا زمانی که سینه هایتان ران ها پاتان را لمس کند. در این حالت ، مچ پاهای خود را با دستان خود سفت بگیرید و برای چند ثانیه در این حالت صبر کنید.

 

ورزش گربه و گاو



برای انجام این حرکت ابتدا باید به حالت چهار دست و پا بروید طوری که کف دستانتان روی زمین و زانوهایتان نیز زمین را لمس کند.سپس با منقبض شدن عضلات سینه سر و گردن نیز به سمت پایین می آید و بازدم صورت میگیرد.

 

گفتن آن دشوار به نظر می رسد ، اما انجام آن یک حرکت بسیار ساده است. مطمئناً باید حرکت را به طور ناگهانی انجام دهید تا به خود آسیب نرسانید ، مخصوصاً وقتی کمرتان را خم می کنید. هماهنگی تنفس نیز مهم است: همانطور که گردن خود را بالا می آورید ، استنشاق کنید ، هنگام پایین آوردن سر ، بازدم را انجام دهید.

 

ژست کبرا



روی زیر انداز به شکم دراز کشیده کف دستان خود را روی زمین گذاشته و با کمک دستانتان قفسه سینه و سر و گردن را رو به سقف بکشید . باید چند ثانیه در این وضعیت بمانید. اطمینان حاصل کنید که گردن شما راحت است.

 

پلانک



مانند حرکت قبلی ، این حرکت به صورت خوابیده و روی تشک ورزشی انجام می شود. بازوها موازی بدن باید باشند و به گونه ای قرار میگیریم که بدن توسط آرنج و نوک پا پشتیبانی شود ، پانزده ثانیه یا بیشتر در این وضعیت ثابت بمانید.

 

پل



این حرکت را روی تشک ورزشی انجام دهید اما این بار به پشت دراز بکشید. زانوها را کرده ، پاشنه ها نزدیک باسن شوند ، دست ها کنار بدن قرارگیرند ،طوری که کف دست ها با زمین تماس داشته باشند. سپس با کمک پاها لگن را از روی زمین بلند کنید. چند ثانیه در این حالت بمانید. این تمرین باعث تقویت عضلات شکم و ران و همچنین عضلات پشت می شود.

 

کمر سالم به معنای بدن سالم است


انجام این تمرینات معمولاً زمان زیادی نخواهد برد. انجام آنها حداکثر چند بار در هفته حداکثر سی دقیقه کافی است. اگرچه زمان حرکتی که برای تمرینات اعمال می شود کوتاه است ، اما مزایای آنها بسیار است.

 

تمام این تمرینات برای داشتن کمر سالم ، تسکین درد و تنش ، جلوگیری از انقباض و اطمینان از وضعیت صحیح بدن بسیار مفید است. حتی در صورت اقدامات احتیاطی لازم ، فرد مبتلا به دیسک نیز می تواند این حرکات را به تدریج انجام دهد.

 

البته این فعالیت های بدنی باید همیشه مطابق با قوانین انجام شود و متناسب با سن ، سلامتی و شرایط افراد باشد. آنچه باید انجام دهید این است که این حرکتها را زیر نظر یک متخصص در این زمینه انجام دهید. اگر حرکات باعث ناراحتی ، صدمه دیدن یا احساس خستگی می شود ، به خاطر داشته باشید که کار درستی انجام نمی دهید. بنابراین بعضی اوقات بهتر است حرکات را متوقف کنید.


ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   آموزش تصویری حرکات بدنسازی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده