بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» اهمیت تمرینات قدرتی برای زنان

اهمیت تمرینات قدرتی برای زنان

تمرینات قدرتی اغلب با افزایش توده عضلانی همراه است. با این حال ، انجام این کار ، به ویژه برای خانم ها ، یک سری مزایای دیگری هم دارد.

 

همانطور که اکثر ما می دانیم ، تمرینات قدرتی می توانند عاملی مهم در حفظ فرم بدن باشند. غالباً ، تمرینات قدرتی برای زنان نادیده گرفته می شود و در عوض بر فعالیتهای هوازی تأکید می شود. با این حال ، نباید اهمیت این مسئله را دست کم بگیرید.

 

مدت ها بود که زنان علاقه زیادی به تمرینات قدرتی نشان نمی دادند زیرا این ورزش به عنوان یک ورزش "مردانه" دیده می شد. خوشبختانه امروزه ذهنیت افراد در این باره تغییر کرده است .

 

تمرینات قدرتی برای زنان مطلب مرتبط تمرینات قدرتی برای زنان

در پست امروز ما به اهمیت تمرینات قدرتی برای خانم ها و تمام مزایای آن می پردازیم.

 

تفاوت های میان زن و مرد

 

همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، زنان اغلب به دلیل افسانه های خاص یا باورهای غلط ، تمرینات قدرتی را نادیده می گیرند. ترس خاصی که زنان از آن دارند ، ترس از افزایش حجم بدنشان است.

 

با این حال ، در اکثر موارد ، این ترس نادرست است زیرا تمرینات قدرتی فقط مربوط به حجم عضلات نیست.

 

سازگاری با تمرینات قدرتی برای زنان و مردان

 

علم پاسخ مثبت تری به نگرانی در مورد نحوه سازگاری این بدن با تمرینات قدرتی برای مردان و زنان ارائه می دهد.

 

نقطه شروع اصلی برای اندازه و قدرت عضله در هر دو جنس بسیار شبیه است. تنها تفاوت این است که مردان در نتیجه آموزش قدرت بیشتری پیدا می کنند. این به دلیل افزایش سطح تستوسترون در بدن است.

 

با این حال ، در سال 1988 ، مطالعه ای انجام شد که در آن مردان و زنان یک تمرین معمول قدرتی را انجام می دادند. نتایج قابل توجه بود. پس از استفاده از همان مجموعه آموزش ، افزایش متناسب توده عضلانی در مردان و زنان یکسان بود.

 

اهمیت عامل هورمونی

واضح است که سطح تستوسترون نقش مهمی در رشد قدرت دارد. این دلیل اصلی است که برخی از زنان می توانند قدرت بیشتری نسبت به دیگران داشته باشند. صرف نظر از جنس، هر چه سطح تستوسترون بالاتر باشد ، قدرت بیشتری نیز بدست می آید.

 

فواید تمرینات قدرتی برای زنان

 

همانطور که می بینیم ، هر جنس از یک ورزشکار (چه مرد و چه زن) وجود داشته باشد ، بدن به همان شیوه سازگار می شود. با استفاده از این پیش فرض ، گفته شده است که تمرینات قدرتی برای زنان بیشتر از مردان مفید است.

 

اکنون ، ما در حال بررسی مزایای این امر برای زنان خواهیم بود:

 

1. میزان متابولیک پایه را افزایش می دهد

 

میزان متابولیسم پایه اندازه گیری میزان کالری است که در هنگام استراحت بدن می سوزانیم. افزایش این امر به وضوح خبر خوبی برای افرادی است که می خواهند لاغر شوند یا چربی بدن را کاهش دهند.

 

2. تراکم استخوان را افزایش می دهد

 

تمرینات قدرتی می توانند برای شرایطی مانند پوکی استخوان بسیار مهم و مفید باشند. به لطف افزایش توده عضلانی ، تراکم استخوان نیز افزایش می یابد و برعکس ، خطر شکستگی استخوان کاهش می یابد.

 

3. مزایای روانشناختی به همراه دارد

 

بدون شک ، هنگام صحبت در مورد فواید تمرینات قدرتی برای زنان ، مهمترین آن می تواند تأثیر روانی باشد. طبق مطالعات، تمرینات قدرتی می تواند به کاهش استرس و مقابله با افسردگی و اعتماد به نفس پایین کمک کند.

 

4. قدرت را افزایش می دهد

 

این امر ممکن است واضح به نظر برسد ، اما تمرینات قدرتی به وضوح توانایی شما را در انجام انواع کارها با کارآیی بیشتر افزایش می دهد و باعث بهبود کیفیت زندگی شما میشوند.

 

5. چربی بدن را پایین می آورد

 

این مورد دیگری است که انگیزه بسیاری از خانم ها برای ورزش است. به لطف تمرینات قدرتی ، توده عضلانی افزایش می یابد و درصد چربی بدن به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل! مطلب مرتبط انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل!

 

6. ظرفیت بافت ها را افزایش می دهد

 

بافت های همبند بدن از تاندون ها ، غضروف ها و رباط ها تشکیل شده اند. همانطور که قدرت بدن خود را افزایش می دهید ، مقاومت این بافت ها نیز به طور قابل توجهی افزایش می یابد که ثبات بیشتری برای مفاصل ایجاد می کند و در نهایت خطر ابتلا به هر گونه آسیب را کاهش می دهد.

 

همانطور که مشاهده می کنید ، تمرینات قدرتی فواید بی شماری دارند ، از افزایش عملکرد بدن گرفته تا بهبود کیفیت زندگی. وقت آن است که این باورهای غلط درباره انجام تمرینات قدرتی توسط زنان را پشت سر بگذاریم. شما برای افزایش قدرت عضلانی خود چه کاری انجام می دهید؟


ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  آموزش تصویری حرکات بدنسازی   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده