خرید از سراسر دنیا


» تقویت ماهیچه خیاطه یا سارتوریوس

تقویت ماهیچه خیاطه یا سارتوریوس

عضله سارتوریوس / طولانی ترین عضله در بدن


سارتوریوس یا ماهیچه خیاطه حرکات اساسی پا مانند خم شدن و چرخش داخلی را امکان پذیر می کند. در این مقاله ، ما توضیح می دهیم که کدام صدمات ممکن است بر این ساختار تأثیر بگذارد.


عضله سارتوریوس بخشی از ران است. این عضله بلندترین عضله در بدن انسان است ، اگرچه بسیاری از مردم در مورد آن اطلاعی ندارند. 

 

یکی از عملکردهای اصلی آن این است که ساختار عضله انجام برخی از وضعیت ها را ممکن میکند مانند :

تمرینات قدرتی برای زنان مطلب مرتبط تمرینات قدرتی برای زنان


 اینکه زانو را خم کرده و به داخل چرخیدن مفصل زانو کمک می کند.


زمانی در خم کردن مفصل ران و زانو به طور موثر عمل میکند که هریک از این اعمال به طور جداگانه انجام دهد.


زمانی که زانو صاف نگه داشته شود، عضله خیاطه برای خم کردن مفصل ران در وضعیت موثرتری قرار میگیرد.

 

مشکل این است که این عضله مانند هر عضله دیگری در معرض آسیب است. آسیب این عضله می تواند بر روی تحرک کلی اندام تحتانی تأثیر بگذارد.

 

عضله سارتوریوس چیست؟

 

عضله سارتوریوس ، همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، یکی از ماهیچه هایی است که بخشی از ران است. به طور خاص ، از خار خاصره قدامی فوقانی استخوان لگن (Anterior superior iliac spine) شروع شده به ابتدای استخوان درشت‌نی متصل می‌شود.

 

ماهیچه خیاطه ابتدا جلوی ران (ضلع خارجی مثلث رانی) و سپس داخل ران (سقف مجرای ادکتور) حرکت کرده و نهایتاً به قسمت فوقانی سطح داخلی تیبیا در ناحیه پنجه غاز (Pes Ancerinus) اتصال می‌یابد.

 

این عضله طولانی ترین عضله در بدن انسان است. معمولاً در بزرگسالی با اندازه متوسط ​​حدود 55 سانتی متر اندازه است.

 

عضله سارتوریوس برخلاف عضلات صاف ، داوطلبانه منقبض می شود. به عنوان مثال عضلات صاف مانند عضلات دستگاه گوارش هستند که ناخودآگاه منقبض می شوند.

 

عملکرد اصلی آن خم شدن پا است. اگر شکل گرفتن را تجسم کنیم ، درک آن آسان تر خواهد بود. وقتی منقبض می شود ، ساق پا را به سمت باسن می کشد. همچنین به شما امکان می دهد حرکات دیگری مانند چرخاندن لگن به سمت خارج یا خم شدن زانوها را انجام دهید. به همین ترتیب ، در چرخش داخلی یا کشیدگی پا نقش دارد.

 

دلایل اصلی درد عضله سارتوریوس

 

ضربه :

 

درد عضله سارتوریوس ، مانند هر گروه عضلانی دیگر ، اغلب به دلیل آسیب دیدگی یا فشار بیش از حد ناشی می شود. علاوه بر این ، ممکن است علائم دیگری مانند تورم ، قرمزی یا افزایش حساسیت نیز دیده شود.

 

آسیب های تروما آسیب هایی هستند که در اثر ضربه مستقیم به ناحیه عضله ایجاد می شود. هرگونه ضربه به ناحیه میانی یا داخلی ران می تواند باعث ایجاد این درد شود.

 

وقتی ضربه بر عضله سارتوریوس تأثیر می گذارد ، می تواند به عضلات اطراف آسیب برساند و سایر حرکات را دچار مشکل کند.

 

التهاب :

 

التهاب مفصل زمانی اتفاق می افتد که برخی از تاندون ها ملتهب شوند. اگر درد بسیار شدید باشد ، ممکن است باعث درد و حتی ناتوانی در حرکت دادن پا شود.

 

این حالت به خصوص در دونده ها یا ورزشکارانی دیده می شود که از زانوهای خود بسیار کار میکشند.

 

صدمات ناشی از ورزش بیش از حد یا عدم ورزش :

 

ورزش بیش از حد شامل انجام تمرینی است که در آن یک نیروی بسیار شدید بر روی عضله تولید شود که باعث آسیب دیدگی به عضله شود. در واقع ، این تلاش بیش از حد می تواند با عدم آموزش صحیح نیز همراه باشد.

 

انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل! مطلب مرتبط انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل!

سایر دلایل درد در عضله سارتوریوس :

 

اگرچه نادر است ، اما درد به دلیل وجود آرتروز نیز ممکن است در عضله سارتوریوس ایجاد شود.

 

چگونه این عضله تقویت می شود؟

 

تقویت عضله سارتوریوس امری مهم است. تمرینات قدرتی عضلانی ، نه فقط از نظر زیبایی ، بلکه فواید زیادی برای سلامتی به همراه دارد. به عنوان مثال ، سوخت و ساز بدن شما را سرعت می بخشد و به شما کمک می کند کالری بیشتری را در حالت استراحت بسوزانید.

 

علاوه بر این ، عضلات پا از تمام وزن بدن پشتیبانی می کنند. آنها به ما اجازه می دهند به طور طبیعی راه برویم و حرکت کنیم.


به همین دلیل ، توصیه می شود افراد سالم برای تقویت عضلات پایین تنه خود آموزش ببینند. چه در سالن ورزشی و چه در خانه ، تمرینات زیادی برای تقویت این عضله وجود دارد. اسکوات می تواند یکی از آنها باشد. همچنین در حرکت دراز نشست با پای صاف این عضلات تقویت میشوند


تمرینات کششی نیز یکی از تمرینات خوب برای تقویت این عضله است. صحبت از عضله سارتوریوس است ، برای انجام این کار از طریق باز کردن مفصل ران و بردن استخوان ران به پشت سطح بدن این عضله را تحت کشش قرار دهید. برای ایجاد تمرکز نسبی روی سارتوریوس ، باید از خم کردن کامل مفصل زانو جلوگیری کرد برای ایجاد کشش بیشتر روی این عضله، ابتدا مفصل ران را باز کنید و سپس آن را به طرف داخل بچرخانید.

 

یادآوری این نکته ضروری است که در صورت بروز هرگونه ناراحتی در این عضله مانند سایر عضلات ، باید با یک متخصص مشورت شود. اگر برای بهبودی درد و ناراحتی خود بی پروا عمل کنیم ، می توانیم به ایجاد آسیب جدی منجر شویم.

 

سرانجام ، مجدداً لازم است تأکید کنیم که عضله ساریتوریوس نیاز به تقویت و کشش مکرر دارد.


بنابراین ، باید از آسیب های احتمالی ناشی از تلاش بیش از حد یا عدم ورزش جلوگیری می کنیم.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   آموزش تصویری حرکات بدنسازی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده