بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» پیاده روی بعد از صرف غذا

پیاده روی بعد از صرف غذا

آیا پیاده روی بعد از غذا خوردن عادتی سالم است؟


پیاده روی یک فعالیت روزانه است که به راحتی انجام می شود. مردم بعضی اوقات بعد از صرف غذا پیاده روی می کنند. آیا این یک عادت درست است؟ با خواندن مقاله ما جزئیات این موضوع را کاوش کنید!


انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل! مطلب مرتبط انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل!

پیاده روی فواید زیادی برای سلامتی دارد. این ورزش ساده با تأثیرات مثبت آن بر سلامت قلب ، کالری سوزی و سلامت روان برجسته است. اما آیا پیاده روی بعد از غذا عادتی درست است؟ اگرچه برخی از مطالعات حاکی از درست بودن این مورد است ، اما برخی مطالعات دیگر بیان می دارند که این فعالیت دارای مضرات مختلف سلامتی است.


در این مقاله ، اثرات احتمالی پیاده روی بعد از غذا خوردن را به شما معرفی می کنیم. به نظر می رسد این عادت بسیار رایج دارای مزایا و معایبی است.


فواید احتمالی پیاده روی بعد از خوردن غذا


پیاده روی فعالیتی است که افراد می توانند به راحتی آن را با برنامه روزمره خود سازگار کنند و به امکانات زیادی احتیاج ندارد. برخی افراد ترجیح می دهند این فعالیت را انجام دهند ، خصوصاً بعد از غذا خوردن. در این زمینه ، مطالعات مختلفی وجود دارد که نشان می دهد پیاده روی بعد از غذا فواید زیادی برای سلامتی دارد. بنابراین این فواید چیستند؟


1. به کاهش سطح قند خون کمک می کند


یکی از مهمترین نکات در مقابله با دیابت فعالیت بدنی منظم است. در یک آزمایش کنترل شده بر روی بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 ، افرادی که بعد از وعده های اصلی قدم می زدند قند کمتری نسبت به افرادی که فقط یک بار در روز پیاده روی میکردند داشتند.


برخی یافته ها نشان می دهد پیاده روی بعد از وعده های اصلی غذایی خطر قند خون بالا را کاهش می دهد.


از طرف دیگر ، مقاله ای که در مجله تغذیه منتشر شده بیان می کند که پیاده روی با سرعت نرمال بعد از غذا از نظر قند خون در بزرگسالانی که در معرض بیماری های قلبی عروقی هستند هیچ فایده ای ندارد.


2. برای سلامت قلب مفید است


ورزش نقش مهمی در سبک زندگی سالم دارد. در این زمینه ، هر روز پیاده روی خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد. در واقع ، طبق مقاله ای که در مجله علمی Current Opinion in Cardiology منتشر شده است ، هرچه زمان بیشتری برای پیاده روی صرف شود ، مزایای آن از نظر قلب و عروق ، سلامتی ، گردش خون و فشار خون بیشتر است.


به عبارت دیگر ، پیاده روی بعد از غذا خوردن به عنوان یک فعالیت مثبت برای سلامت قلب تلقی می شود. سازمان بهداشت جهانی (WHO) به نوجوانان تا سن 17 سال توصیه می کند که با سرعت نرمال حداکثر 60 دقیقه در روز فعالیت بدنی انجام دهند ، در حالی که این مقدار برای بزرگسالان 150 دقیقه در هفته ، تقریباً 30 دقیقه در روز ، می باشد.

تمرینات قدرتی برای زنان مطلب مرتبط تمرینات قدرتی برای زنان


3. پیاده روی بعد از غذا هضم را راحت تر میکند


همانطور که در مقاله منتشر شده توسط BioMed Research International توضیح داده شده است ، پیاده روی بعد از غذا خوردن به دلیل اثر ضد التهابی ناشی از فعالیت بدنی می تواند به هضم بهتر غذا کمک کند.


با وجود همه این مطالعات ، باید تاکید کرد که تحقیقات بیشتری در مورد اثربخشی ورزش بدنی در تسهیل هضم غذا مورد نیاز است.


پیاده روی بعد از خوردن غذا و عوارض جانبی احتمالی


شواهد کمی در مورد عوارض جانبی پیاده روی بعد از غذا وجود دارد. با این حال ، لازم به ذکر است که شرایطی که در زیر به تفصیل شرح خواهیم داد ، ممکن است بوجود آیند.


1. اختلالات معده


علائم اختلال معده شامل سوءهاضمه ، حالت تهوع ، استفراغ ، تورم شکم ، نفخ ، اسهال و درد است. این مشکل سلامتی ناشی از مشکلات گوارشی ناشی از مصرف مقادیر زیاد کربوهیدرات یا مصرف غذاهای تازه است. توصیه میشود بعد از صرف غذا 30 دقیقه صبر کنید سپس به فعالیت بدنی بپردازید.


پیاده روی بعد از غذا خوردن باعث ناراحتی معده در برخی افراد می شود. با این حال ، هنوز شواهد کافی برای اثبات این ادعا وجود ندارد.


2. ریفلاکس معده


طبق تحقیقات ورزش می تواند مشکل بازگشت اسید معده (بازگشت غذا و نوشیدنی به دهان بدون استفراغ) را در افراد سالم و افرادی که مشکلات ریفلاکس معده و مری دارند ایجاد کند. طبق این مطالعه ، هرچه فعالیت بدنی بیشتر باشد ، مشکل ریفلاکس بیشتر اتفاق می افتد.


نکاتی برای پیاده روی بعد از غذا خوردن


برای استفاده از مزایای پیاده روی بعد از خوردن غذا ، اجرای توصیه هایی که در زیر آورده شده مفید خواهد بود.


پیاده روی حدود 30 دقیقه بعد از هر وعده غذایی یک فعالیت توصیه شده است. همچنین به شما در رفع نیازهای ورزشی روزانه که توسط سازمان بهداشت جهانی توصیه شده است ، کمک خواهد کرد.


بعد از خوردن غذا دویدن آهسته توصیه نمی شود. از آنجا که چنین فعالیت هایی شدت بالایی دارند ، می توانند مشکلاتی مانند ریفلاکس یا ناراحتی معده ایجاد کنند.


راحت بودن یک نیاز بسیار مهم ، برای لذت بردن از پیاده روی است. به همین دلیل ، پوشیدن لباس راحت و کفش ورزشی مناسب در انجام این فعالیت ضروری است.


سرانجام ، مصرف آب کافی برای هیدراته شدن بدن مهم است.


عوامل مختلفی از جمله وضعیت سلامتی فرد ، خصوصیات بدنی و شدت فعالیت ، روی راه رفتن بعد از غذا خوردن تأثیر می گذارد. اگر بیماری قبلی دارید ، بهترین کار این است که در مورد انجام فعالیت های متوسط ​​یا سنگین تر با پزشک مشورت کنید.


ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   آموزش تصویری حرکات بدنسازی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده