بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» ورزش های مناسب زنان باردار

ورزش های مناسب زنان باردار

بهترین تمرینات برای زنان باردار


مقاله امروز ما در مورد مزایای انجام برخی از ورزش در دوران بارداری است. با این حال ، شما باید از دستورالعمل های مناسب پیروی کنید و تمرینات مربوطه را انتخاب کنید. ادامه مطلب را بخوانید تا درباره آنها بیشتر بدانید.


در گذشته ، بسیاری از مردم بر این باور بودند که زنان باردار نباید هیچ ورزشی انجام دهند ، زیرا این امر می تواند رشد جنین را به خطر بیندازد. با این حال ، تعدادی از تحقیقات اخیر خلاف این را ثابت کرده اند.


برخی از تمرینات حتی می توانند شرایط جنین را بهبود بخشند. آنها همچنین می توانند از آسیب های خاصی که ممکن است در دوران بارداری اتفاق بیفتد جلوگیری کنند. به عنوان مثال ، انجام ورزش مناسب می تواند از پره اکلامپسی و فشار خون بالا مرتبط با بارداری جلوگیری کرد.

انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل! مطلب مرتبط انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل!


توجه به این نکته مهم است که همه ورزش ها در این دوره باید شخصی سازی شوند. به عبارت دیگر ، یک زن باردار باید قبل از شروع برنامه ورزشی خود ، شرایط خود را در نظر بگیرد.


دلیل اصلی این امر این است که ورزشی ممکن است برای شخصی سودمند باشد، درحالی که همان ورزش میتواند برای شخص دیگر مضر باشد و به او آسیب رساند. بنابراین ، همیشه با پزشک خود مشورت کنید تا آنها بتوانند ورزشی متناسب با نیازهای خاص شما را برایتان برنامه ریزی کنند.


شنا


خوب ، بیایید با صحبت در مورد شنا شروع کنیم زیرا این یکی از تمرینات توصیه شده در دوران بارداری است. در واقع ، ما می توانیم تقریباً در مورد هر فعالیتی که می توانید در استخر انجام دهید ، صحبت کنیم و این فقط به شنا کردن محدود نمیشود. این حرکات می تواند عضلات کمر شما را تقویت کرده و همچنین کمردرد را کاهش دهد.


ورزش های قلبی عروقی


سبک زندگی بی تحرک پیامدهای منفی بسیاری برای همه به همراه دارد. بنابراین ، زنان باردار می توانند از انجام ورزش های قلبی عروقی (هر نوع ورزشی است که باعث پمپاژ سریع خون و افزایش ضربان قلب می شود) با شدت متوسط ، ​​بسیار سود ببرند. پیاده روی و تمرین با دوچرخه ثابت برای آنها بسیار توصیه می شود.


تمرینات قدرتی


این گروه از ورزش ها، می توانند زایمان را تسهیل کنند و از بهبودی پس از زایمان حمایت کنند.


تمرینات عضلات کف لگن که شامل انقباض و رهایی در ناحیه واژن و مقعد است را در برنامه روزانه خود قرار دهید.


یک برنامه منظم متناسب با توان و قدرت بدنی خود، زیر نطر یک مربی حاذق ، برای استفاده ازدستگاه ها درنظر بگیرید.


به یاد داشته باشید از بلند کردن هرگونه وزنه و وسایل سنگین اجتناب کنید.


ورزش هایی که در دوران بارداری باید از آنها اجتناب کنید


ورزش در دوران بارداری می تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد. با این حال ، برخی از تمرینات همچنین می توانند خطرناک باشند و عوارض ایجاد کنند. پزشکان توصیه می کنند از هرگونه فعالیتی که می تواند منجر به آسیب دیدگی جنین شود خودداری کنید ، مانند:


ورزش هایی مانند فوتبال ، بسکتبال و والیبال


ورزش هایی که خطر سقوط آنها زیاد است مانند اسکی ، دوچرخه سواری ، کوهنوردی .

فعالیت های سنگین که ضربان قلب را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد ، مانند ماراتن و تمرینات قدرتی با شدت زیاد.


همانطور که در بالا اشاره کردیم ، یک زن باردار باید قبل از شروع برنامه ورزشی خود از وضعیت جسمی خود آگاه باشد. افرادی که تا این مرحله، سبک زندگی کم تحرکی داشته اند باید خیلی مراقب باشند. این امر در مورد اشخاصی که دچار آسیب جدی نیز شده اند، صادق است.


طبق مطالعات انجام شده اخیر، ورزش بدنی خطر پره اکلامپسی و دیابت حاملگی را کاهش می دهد. به طور مشابه ، این مطالعه خاطر نشان می کند که شنا میزان تولدهای زودرس را کاهش می دهد.


هنوز شواهد کافی در مورد هرگونه عارضه ای که می تواند ناشی از ورزش در دوران بارداری باشد وجود ندارد. با این حال ، باید در مورد نوع فعالیت هایی که در این مرحله انجام می دهید ، دقت کنید.


در نتیجه

در آخر یادتان باشد که ورزش از نظر جسمی و روحی حال شما را خوب میکند. بنابراین شما باید این افسانه را فراموش کنید که زنان باردار نباید حرکت کنند زیرا خطر سقط جنین وجو دارد! این تنها یک باور غلط است.


تمرینات قدرتی برای زنان مطلب مرتبط تمرینات قدرتی برای زنان

تمرینات انجام شده در این دوره از زندگی، عضلات شما را تقویت می کنند. این موارد را با اعتدال انجام دهید و همیشه شرایط خاص بدن و شرایط سلامتی خود را در نظر بگیرید.


ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   آموزش تصویری حرکات بدنسازی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده