بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» فواید مصرف موز به خصوص برای ورزشکاران

فواید مصرف موز به خصوص برای ورزشکاران

فواید موز برای ورزشکاران


موز فواید زیادی برای سلامتی دارد. آیا دوست دارید از مزایای این میوه برای ورزشکاران مطلع شوید؟ در این مقاله ، ما همه چیز را در مورد آن به شما خواهیم گفت!



فواید موز برای ورزشکاران بی شمار است. در حقیقت ، این دلیل محبوبیت این میوه در میان افرادی است که روزانه ورزش می کنند. این امر به دلیل محتوای بالای غذایی آن است زیرا منبع کربوهیدرات ، فیبر ، ویتامین ها و مواد معدنی است.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟


کاربرد موز بسیار متنوع است زیرا می تواند همانطور که مصرف می شود یا به نوشیدنی ها یا غلات صبحانه شما اضافه شود. همچنین ، به دلیل ترکیب آن ، برای بهبود کیفیت رژیم غذایی شما ایده آل است.


موز یک منبع کربوهیدرات است


قند بخشی طبیعی از ترکیب این میوه است. بنابراین ، منبع انرژی خوبی برای ورزشکاران است. بنابراین شما می توانید قبل از تمرین یا در وسط تمرین موز رسیده بخورید.


کربوهیدرات های موجود در این میوه باعث می شود پس از شروع تمرین ، ذخایر گلیکوژن شما دوباره پر شود ، همانطور که در مقاله ای که در مجله Nutritive Elements منتشر شده است ، توضیح داده شده است. جبران مجدد گلیکوژن عضله در حین ورزش ، شروع خستگی جسمی را به تأخیر می اندازد ، از جمله موارد دیگر همچنین می تواند به کاهش خطر آسیب عضلانی کمک کند.


موز حاوی پتاسیم است


ورزشکاران به رژیم غذایی غنی از سدیم نیاز دارند. عدم دریافت سدیم کافی باعث ایجاد هیپوناترامی می شود که می تواند کشنده باشد. همچنین دریافت مقدار بالای سدیم باعث ابتلا به فشار خون میشود.


موز از این نظر عالی است. شاید از این موضوع آگاهی نداشته باشید ، اما این میوه به دلیل دارا بودن مقادیر بالای این ماده معدنی(پتانسیم) شناخته شده است. علاوه بر تعادل فشار خون ، پتاسیم موجود در موز همچنین به جلوگیری از عدم تعادل الکترولیت ها که ممکن است در طول تمرینات ورزشی خود تجربه کنید ، کمک می کند.


همچنین ، این میوه به شما در کاهش خطر گرفتگی عضلات کمک می کند.


فواید موز قبل و حین ورزش برای ورزشکاران


ورزشکاران برای بهره مندی از فواید موز ، باید قبل و در طول تمرین موز بخورند.


زیرا متخصصان توصیه می کنند قبل از هر جلسه ذخایر گلیکوژن خود را پر کرده و سطح گلوکز خود را ثابت نگه دارند. همانطور که در بالا اشاره کردیم ، با خوردن موز به هر دو هدف دست خواهید یافت.


در حالت ایده آل ، میوه ای که قبل از شروع ورزش می خورید نباید خیلی رسیده باشد. با این حال ، میوه ای که در حین ورزش می خورید باید بیشتر رسیده باشد. زیرا ، مصرف فیبر اضافی در این مرحله می تواند تخلیه معده را به تأخیر بیندازد و باعث ناراحتی معده شود.


به طور خلاصه ، بسیاری از مردم موز را به دلیل طعم شیرین و بافت آن دوست دارند. از این رو ، مزایای تغذیه ای آن برای ورزشکاران یک امتیاز مثبت است. معمولاً مشاهده می شود ورزشکاران این میوه را قبل ، حین و بعد از تمرین مصرف می کنند.


همچنین ، کربوهیدراتهای موجود در موز به ثابت ماندن سطح قند خون شما کمک می کنند. به همین ترتیب ، این مواد مغذی به حفظ ذخایر گلیکوژن عضله و کبد نیز کمک می کنند. بنابراین ، خوردن این میوه در هنگام ورزش می تواند عملکرد یک ورزشکار را بهبود بخشد.



همانطور که در بالا ذکر کردیم ، مقدار قابل توجهی پتاسیم در ترکیب موز وجود دارد. این ماده معدنی به حفظ تعادل الکترولیت یک ورزشکار کمک می کند. همچنین به تنظیم فشار خون کمک می کند تا در نتیجه مصرف زیاد سدیم ، فشار خون افزایش پیدا نکند.


سرانجام ، موز دارای اثرات ارگانولپتیک است و همانطور که در بالا ذکر شد ، می توان آن را به صورت مایع در یک نوشیدنی یا حتی با مالیدن آن بر روی یک تکه نان مصرف کرد. شما می توانید دستورالعمل های زیادی برای غذاهای خوشمزه پیدا کنید که این میوه ماده اصلی آنها باشد.


پس برای چی منتظرید؟ از امروز بیشتر موز بخورید!


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

مجله ارم بلاگ

ترجمه شده از سایت : sagligabiradim.com


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده