خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» 5 تمرین برای افرادی که فشار خون بالا دارند

5 تمرین برای افرادی که فشار خون بالا دارند

گرچه ممکن است متناقض به نظر برسد ، اما افزایش ضربان قلب بیماران مبتلا به فشار خون مضر نیست. ورزش بدنی به کاهش فشار شریانی ، تناسب اندام و کاهش عوامل خطرزا منجر به بیماری های مزمن کمک می کند.


طبق اطلاعات منتشر شده توسط انجمن قلب اسپانیا ، فعالیت بدنی برای درمان بیماران مبتلا به فشار خون ایده آل است. این به این دلیل است که ورزش سطح فشار شریانی را کاهش می دهد.

انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل! مطلب مرتبط انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل!


در سال 1989 ، پس از چندین مطالعه ، این متخصصان تأیید کردند که سازمان بهداشت جهانی (WHO) و انجمن فشار خون بین المللی برای اولین بار از ورزش بدنی به عنوان وسیله ای برای پیشگیری - غیر دارویی نام بردند.


مشورت با پزشک قبل از شروع یک برنامه ورزشی ضروری است. یک متخصص قادر خواهد بود اقداماتی را براساس شرایط سلامتی منحصر به فرد هر بیمار توصیه کند.


در زیر انواع تمرینات بدنی را مشاهده خواهید کرد که بیماران با فشار خون بالا می توانند انجام دهند.


فشار خون بالا چیست؟


فشار خون بالا یعنی سطح فشار خون بالا ثابت و بدون وقفه باشد. شناسایی برای درک بهتر مهم است. هنگامی که قلب رگ ها را تحت فشار قرار می دهد ، شریان ها خون را به سمت اعضای مختلف بدن انسان هدایت می کنند. این عمل تحت عنوان فشار شریانی شناخته می شود


فواید ورزش برای بیماران مبتلا به فشار خون


اگرچه این به نظر ناسازگار است ، اما افزایش ضربان قلب بیماران مبتلا به فشار خون ضرری ندارد. تاکید بر این نکته مهم است که ورزش بدنی میزان تنش شریانی را کاهش می دهد. علاوه بر این آمادگی جسمانی را افزایش می دهد و عوامل خطر را که منجر به بیماری های مزمن می شود ، کاهش می دهد. انجمن فشار خون اسپانیا مطالعه ای منتشر کرده است که نشان می دهد:


اول از همه ، بیماران با فشار خون بالا به تدریج احساس سلامتی می کنند و از داشتن تناسب اندام لذت می برند.


علاوه بر این ، بیماران وزن بدن خود را حفظ می کنند و بنابراین از چاقی جلوگیری می کنند.

تمرینات قدرتی برای زنان مطلب مرتبط تمرینات قدرتی برای زنان


به همین ترتیب ، فعالیت بدنی با کاهش تعداد ضربان در دقیقه به عملکرد بهتر قلب کمک می کند.


همچنین به جلوگیری از اضطراب ، افسردگی و استرس کمک می کند.


سرانجام ، ورزش بدنی فشار شریانی ، کلسترول و گلوکز را کنترل می کند.


کدام تمرینات باید انجام شود ، چگونه؟


نکته اصلی این است که تمرینات باید مداوم و با شدت متوسط ​​تحت نظارت یک متخصص انجام شود. افراد مبتلا به فشار خون بالا بدون نارسایی قلبی می توانند 3 یا 4 بار در هفته تمرینات را تحت نظر متخصصشان انجام دهند. به عنوان مثال ، آهسته دویدن با سرعت خوب با فواصل 20 تا 24 دقیقه یک احتمال است.


تمرینات ریتمیک و هوازی شامل گروه های مختلف عضلانی برای بیماران مبتلا به فشار خون بسیار مثر است. مثلاً پیاده روی ، رقص ، دویدن ، شنا و دوچرخه سواری.



بیایید به تعدادی از آنها نگاهی بیندازیم و در مورد فواید هر یک صحبت کنیم.


ورزش هایی که بیماران با فشار خون بالا می توانند انجام دهند:


1. دوچرخه سواری


دوچرخه سواری یک شکل ایده آل از آموزش مقاومت است. این ورزش سیستم قلبی عروقی ، متابولیسم و ​​سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. علاوه بر این ، عضلات پاها و پشت را بدون فشار بیش از حد قوی میکند.


فشار شریانی در ابتدای این فعالیت افزایش می یابد ، اگرچه ممکن است با گذشت زمان به سطح کمتری برسد.


2. رقصیدن


این فعالیت یک مکمل مثبت برای درمان هایی است که می تواند به کاهش فشار خون بالا کمک کند. این ورزش سطح کلسترول خون را کاهش می دهد. علاوه بر این ، استرس را کاهش می دهد ، که یکی از کاتالیزورهای فشار خون بالا است.


3. راه رفتن


در مطالعه ای که توسط متخصصان HBP و واحد خطر قلب و عروق انجام شده ، ذکر شده است که امروزه دلیلی در شیوع فشار خون بالا در جمعیت عمومی وجود دارد. به گفته محققان ، شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد عوامل روانشناختی در پشت میزان بالای فشار خون هستند.


نمی توان منافع پیاده روی برای سلامتی را انکار کرد. پیاده روی به سوزاندن کالری ، افزایش عضله و حفظ توده استخوان کمک می کند.


استرس و اضطراب عامل اصلی فشار خون بالا هستند و بنابراین پیاده روی به کنترل آن کمک می کند. پیاده روی روحیه فرد را بهبود می بخشد ، حملات وحشت را خنثی می کند و اعصاب را آرام می کند.


4. دویدن


این ورزش بدنی فقط برای بیماران فاقد نارسایی قلبی توصیه می شود. زیرا این فعالیت ضربان قلب را تسریع می کند. نکته مثبت این است که سطح کلسترول خوب را افزایش می دهد ، لخته شدن خون را کاهش می دهد ، متابولیسم را تسریع می کند و خطر مشکلات فشار خون را کاهش می دهد.


5. شنا کردن


سبک های کرال سینه، پروانه و خوابیده به پشت برای هر فرد سازگار است و برای بیماران مبتلا به فشار خون مناسب است. از مزایای رایج شنا می توان به افزایش مقاومت قلبی تنفسی ، بهبود گردش خون و کاهش فرکانس قلب اشاره کرد.


همچنین ، شنا چند دور در روز به بهبود خلق و خو کمک می کند زیرا باعث کاهش سطح استرس می شود.


به طور کلی ، هنگامی که تصمیم به انتخاب یک سبک زندگی سالم و ترکیبی از فعالیت بدنی و یک رژیم غذایی مناسب گرفتید ، اثرات و ناراحتی های فشار خون بالا کاهش می یابد. در هر صورت ، قبل از تصمیم گیری در مورد سلامتی خود باید با پزشک مشورت کنید.


مجله ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   آموزش تصویری حرکات بدنسازی   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده