دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تفاوت بین مربی ورزش و یک روانشناس ورزش

تفاوت بین مربی ورزش و یک روانشناس ورزش

یک مربی ورزش و یک روانشناس ورزشی هرکدام اهداف مختلفی دارند. با این حال ، وجود هر دو برای عملکرد ایده آل یک ورزشکار ضروری هستند.


بسیاری از افراد تصور می کنند که یک مربی و یک روانشناس ورزشی در زندگی یک ورزشکار نقش یکسانی دارند. با این حال ، اگرچه ممکن است این متخصصان کارهای مشابهی انجام دهند ، اما بین مربی ورزشی و یک روانشناس ورزشی تفاوت های بسیاری وجود دارد.

انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل! مطلب مرتبط انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل!


اول ، روشن کنیم که یک مربی ورزش نمی تواند روانشناس ورزش باشد ، زیرا یک مربی آموزش لازم را برای این کار دریافت نکرده است. با این حال ، یک روانشناس ورزشی می تواند مربی ورزش نیز باشد. در زیر شما می توانید تفاوتهای اساسی بین این متخصصان را کشف کنید.


یک روانشناس ورزشی چه کاری انجام می دهد؟


هدف یک روانشناس ورزشی ، ایجاد انگیزه در ورزشکاران است.


روانشناسان ورزشی ابتدا روانشناسی را مطالعه می کنند و سپس در رشته های ورزشی تخصص می یابند. ابزار آنها مشخص است. یک روانشناس مسئول مطالعه روانشناسی ، شناخت و رفتار و احساسات انسانی است.


بنابراین ایده خوبی است که یک روانشناس ورزشی در زمین بازی حضور داشته باشید. این متخصصان رفتار یک ورزشکار یا گروهی از ورزشکاران را مطالعه می کنند. در این روش ، ورزشکاران این فرصت را دارند که مهارت های خود را بهبود بخشند یا رفتارهای خاصی را که ممکن است بر عملکرد آنها تأثیر بگذارد ، اصلاح کنند.


یک روانشناس ورزشی یک متخصص است که به هر ورزشکاری انگیزه می دهد و به آنها کمک می کند تا به بهترین وجه خود ورزش مربوطه را انجام دهند. با این حال ، آنها همچنین به ورزشکاران کمک می کنند که نه تنها بیاموزد که با یک گروه همکاری کند بلکه به صورت جداگانه نیز بتوانند رشد کند. یک روانشناس ورزشی می داند که یک ورزشکار هم باید بتواند به صورت انفردای و هم به صورت تیمی کار خود را به بهترین نحو ممکن پیش ببرد.


عملکردهای یک روانشناس ورزشی


یک مربی و یک روانشناس ورزشی یکسان نیستند زیرا عملکردهای خاصی که انجام می دهند کاملاً متفاوت هستند. در زیر برخی از کارکردهای روانشناس ورزشی را مشاهده خواهید کرد:


ارزیابی

تمرینات قدرتی برای زنان مطلب مرتبط تمرینات قدرتی برای زنان


 آسیب ها یا مشکلات خانوادگی می تواند بر عملکرد یک ورزشکار تأثیر بگذارد. یک روانشناس ورزشی باید شرایط را ارزیابی کند تا بتواند این ورزشکار را به بهترین شکل راهنمایی کند.


مشاوره پس از ارزیابی


روانشناس توصیه هایی را به ورزشکار ارائه می دهد. به عنوان مثال تصور کنید که یک ورزشکار قادر به برخورد سالم با رسانه ها نیست. این روانشناس می تواند به ورزشکار در یادگیری نحوه انجام این کار کمک کند.


آموزش ورزشکار


 روانشناسان ورزشی همچنین ورزشکاران را آموزش می دهند. علاوه بر کمک به ورزشکاران برای یادگیری مقابله با استرس ، به آنها کمک می کند تا انگیزه و مهارت خود را افزایش دهند.


نقش مربی


مربی ورزشی در امر روانشناسی آموزش ندیده است. بنابراین ، روش کار او در مقایسه با یک روانشناس ورزشی بسیار متفاوت خواهد بود. حرکات متفاوت است. یک مربی موارد زیر را انجام می دهد:


انگیزه مربی به هر بازیکن کمک می کند تا بهترین های خود را نشان دهد و کارهای تیمی بهتری را ارائه دهد.


مربیان از دیالوگ به عنوان ابزاری مهم استفاده می کنند. آنها در مورد نقاط قوت و ضعف هر بازیکن صحبت می کنند و سعی می کنند نقاط ضعف آنها را بهبود بخشند.


خلاصه اینکه ، یک مربی سعی می کند مهارت های هر ورزشکار را بهبود ببخشد ، و اطمینان حاصل کند که آنها انگیزه ای برای پیشرفت ، چه به صورت انفرادی و چه در تیمی را دارند ، تا بهترین عمل کرد خود را به نمایش بگذارند.


در نتیجه


در حالی که بین مربی و یک روانشناس ورزشی شباهت هایی وجود دارد ، این دو متخصص عملکردهای متفاوتی را انجام می دهند. یک روانشناس ورزشی ابزارهای خاصی دارد که از روشهای تحلیلی استراتژیک پشتیبانی می شود. با این وجود یک مربی این آموزش تخصصی را دریافت نکرده است اما در برقراری ارتباط و ایجاد انگیزه برای ورزشکاران خوب است. از این رو بسیار مهم است زیرا می تواند به یک تیم یا یک ورزشکار در رسیدن به اهداف خود کمک کند.


هر دو حرفه ای از اهمیت بالایی برخوردار هستند زیرا هدف آنها این است که با انجام بهترین کار که می توانند،  به ورزشکاران کمک کنند تا به اهداف خود برسند. اما مربیان و روانشناسان ورزشی از زوایای مختلف عمل و کار می کنند.


مجله ارم بلاگ

ترجمه شده از سایت : sagligabiradim.com

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   آموزش تصویری حرکات بدنسازی   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده