دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» درد عضلانی ناشی از ورزش بیش از حد

درد عضلانی ناشی از ورزش بیش از حد

در حالی که ورزش برای سلامتی بسیار مهم است ، فشار بیش از حد ماهیچه ها می تواند تأثیر منفی بگذارد ، اگر استراحت کافی نداشته باشید ، ممکن است با مشکلاتی روبرو شوید.


اگر هر روز برای مدت مشخصی ورزش می کنید ، مزایای این وضعیت را از نظر جسمی ، ذهنی و عاطفی مشاهده خواهید کرد.


با این حال ، اگر از ورزش کردن بیش از حد استفاده کنید ، این امر می تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد. خواندن این پست را ادامه دهید تا دریابید که هنگام ورزش زیاد در مورد عضلات شما چه می شود.


تمرینات قدرتی برای زنان مطلب مرتبط تمرینات قدرتی برای زنان

نکات مربوط به ورزش


نوع و تعداد تکرارهای ورزشی بسته به عواملی مانند سن ، سبک زندگی یا بیماری های شما بستگی دارد. به همین دلیل ، سازمان بهداشت جهانی یک برنامه ورزشی ​​ برای بزرگسالان حداقل 150 دقیقه در هفته توصیه می کند.


علاوه بر این ، اگر می خواهید گروه اصلی عضلات را تقویت کنید ، می توانید 75 دقیقه تمرین پر سرعت نیز انجام دهید.


درد عضلانی


ماهیچه هایی که تقریبا نیمی از وزن بدن فرد را تشکیل می دهند دارای اشکال و اندازه های مختلفی هستند. هنگامی که ماهیچه ها را بیش از حد در معرض ورزش قرار دهید ، وضعیتی که به عنوان توده یا DOMS شناخته می شود ، رخ می دهد. دلیل این امر انقباض عضلات است.


معمولاً در افرادی دیده می شود که مدت طولانی ورزش نکرده اند یا اگر افرادی که ورزش فصلی انجام می دهند ناگهان سرعت ورزش را افزایش می دهند.


چه عواملی باعث این درد عضلانی می شود؟


هنگامی که عضلات منقبض می شوند ، در حالی که در همان زمان خم می شوند ، تراکم عجیب و غریبی رخ می دهد. یکی از واضح ترین نمونه های این امر این است که شخصی که عادت دارد اغلب در مناطق مسطح پیاده روی کند ، از تپه بالا می رود.


این فرد روز بعد دچار درد عضلانی خواهد شد زیرا بدن وی به انجام ورزش در زمین صاف عادت دارد. علاوه بر این ، درد ممکن است هنگام عضلات بیش از حد طبیعی به دلیل کشش و انقباض ناشی از ورزش بیش از حد ایجاد شود.


اگر بیش از حد ورزش کنید ، خطر صدمه به ماهیچه ها افزایش می یابد. کشیدن و پاره شدن عضلات نمونه هایی از آسیب های احتمالی است.


بنابراین ، شدت ورزش باید برای شما مناسب باشد. همچنین مطمئن شوید که تمرینات شما بی خطر است و از تمریناتی تشکیل شده است که به سلامتی جسمی شما آسیب نمی رساند.


توصیه هایی برای جلوگیری از درد عضلانی


1. درد را نادیده نگیرید


سرعت روزمرگی ورزش خود را کاهش دهید. این تنها راه برای سالم نگه داشتن عضلات و جلوگیری از صدمات است.


اگر با سرعت زیاد به ورزش بپردازید ، بافت ها و اتصالات شما نمی توانند استراحت کافی داشته باشند. در نتیجه ، عضلات شما می توانند پاره شوند.


2. اگر ورزش زیادی کرده اید ، درد را تسکین داده و استراحت کنید


می توانید در سالن ورزشی خود دوش گرم بگیرید یا به سونا بروید. این به شما در کاهش درد و آرامش عضلات کمک می کند.


علاوه بر این ، درجه حرارت به شما کمک می کند تا سموم و ترشح هورمون اندورفین ترشح شود. از استراحت غافل نشوید. اگر می خواهید عضلات شما بهبود یابد ، استراحت بسیار مهم است.


انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل! مطلب مرتبط انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل!

3. کمپرس سرد و گرم درست کنید


قبل از شروع فعالیت بدنی ، کمپرس سرد را در مناطقی که احساس درد عضلانی می کنید اعمال کنید. سپس ، وقتی ورزش انجام شد ، می توانید با اعمال یک کمپرس گرم در همان ناحیه ، عضلات را شل کنید. علاوه بر این ، می توانید از ژل یا کرم هایی با خاصیت تسکین دهنده استفاده کنید.


4- قبل از ورزش حرکات گرم کردن را انجام دهید


برای جلوگیری از درد عضلات ، قبل از شروع ورزش ، حرکات گرم کردن را انجام دهید. علاوه بر این ، وقتی ورزش را تمام کردید ، عضلات خود را سرد کنید.


اگر برنامه ورزشی خاصی را دنبال می کنید ، به تدریج شدت تمرینات را افزایش دهید. مهم است که مدت طولانی ورزش را قطع نکنید.


به این ترتیب ، از دیده شدن دردهای عضلانی جلوگیری می کنید و به بدن کمک می کنید تا از این تغییرات دوری کند.


5- مراقب خودتان باشید


به یاد داشته باشید که اگر می خواهید تناسب داشته باشید و سلامت جسمی و روحی خود را بهبود ببخشید ، باید به بدن خود عشق ، احترام بگذارید و از آن مراقبت کنید. این کار را به سالم ترین و امن ترین روش انجام دهید.


بیش از آنچه از بدن خود می توانید تقاضا نکنید. هر چیزی که به افراط و تفریط می رود مضر است ، بنابراین زیاد ورزش نکنید. یک برنامه ورزشی کامل و متنوع ایجاد کنید.


تمرینات شما باید حداقل 30 دقیقه در روز طول بکشد و برای وضعیت جسمی شما مناسب باشد. بنابراین ، می توانید به تدریج سرعت ورزش خود را افزایش دهید.


در نتیجه ، می توانید به روال ورزشی هدف خود برسید. همچنین می توانید استحکام تاندون ها و رباط های خود را افزایش داده و در ضمن شکل دادن به ماهیچه ها ، افزایش انعطاف پذیری و تقویت بدن را نیز انجام دهید.


انجام برخی از ورزشها نه تنها بدن شما را به شکل می بخشد ، بلکه وضعیت بدن شما را نیز بهبود می بخشد. هنگام انجام کارهای روزمره احساس انرژی بیشتری خواهید کرد. اهمیت توجه به عضلات خود را به خاطر بسپارید و بیش از حد از آن استفاده نکنید!


مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   آموزش تصویری حرکات بدنسازی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده