خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مزایای پیاده روی

مزایای پیاده روی

7 مزیت علمی پیاده روی


علاوه بر اینکه یک فعالیت سرگرم کننده است ، پیاده روی یک عمل بسیار مفید و از نظر جسمی و روانشناختی در نتیجه تحقیقات بسیاری است.


قدم زدن با قدم کوتاه باعث می شود احساس بهتری داشته باشید .


انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل! مطلب مرتبط انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل!

یکی دیگر از مزایای پیاده روی این است که به شما در بهبود آمادگی ذهنی و جسمی کمک می کند. یک مطالعه در دانشگاه تنسی نشان می دهد ، زنانی که مرتبا قدم می زنند چربی بدن کمتری نسبت به زنانی دارند که زندگی کم تحرک دارند. بازتاب دیگر این امر این است که خطر لخته شدن خون را کاهش می دهد و متعاقباً کیفیت زندگی را افزایش می دهد .


البته مزایا محدود به این موارد نیست .


 خواب بهتر


احتمالاً برای اولین بار این موضوع را می شنوید ، اما یکی از موثرترین راههای آزاد کردن سروتونین در بدن پیاده روی است و سروتونین مهمترین عامل مقابله با استرس است. بنابراین بد نیست که وقتی احساس بی قراری یا اضطراب می کنید ، پیاده روی کنید! علاوه بر این ، طبق یک مطالعه در دانشگاه سائوپائولو ، مشاهده شد که گروهی از افراد مبتلا به بی خوابی به دلیل پیاده روی و سایر انواع ورزش های هوازی ، کیفیت خواب خود را افزایش داده اند.


روحیه


طبق مطالعه ای که در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا انجام شده است ، پیاده روی اطمینان می دهد که نه تنها هورمون سروتونین تولید می شود بلکه اندورفین نیز ایجاد می شود. همچنین به عنوان فرمول شیمیایی خوشبختی شناخته می شود ، این دو هورمون به طور همزمان ترشح می شوند و مخلوطی ایده آل را ایجاد می کنند که شما را شادتر می کند.


طول عمر


طبق مطالعه ای که توسط دانشکده پزشکی دانشگاه میشیگان انجام شده است ، افراد بین 50 تا 60 سال سن با قدم زدن خطر مرگ را 35٪ کاهش می دهند. باز هم طبق یک مطالعه در دانشگاه سارلند ، پیاده روی 25 دقیقه در روز به طور متوسط ​​7 سال به طول یک انسان افزوده میکند.


حافظه


یک مطالعه دیگر در دانشگاه سانفرانسیسکو نشان داد که راه رفتن می تواند باعث کاهش چشمگیر حافظه مرتبط با سن شود. برای توضیح با جزئیات؛ دیده می شد که 5000 شرکت کننده در سن 65 سال و کمتر ، با قدم زدن 3 کیلومتر در روز می توانند از دست دادن حافظه را تا 17 درصد کاهش دهند.


آلزایمر


در حال حاضر ، بیماری آلزایمر ، که می توان آن را تضعیف عملکردهای ذهنی مانند فراموشی دانست ، هنوز درمان نشده است. اما راه هایی برای جلوگیری یا به تعویق افتادن بیماری وجود دارد و یکی از این روش ها ورزش است. یک مطالعه در دانشگاه ویرجینیا نشان می دهد که افراد 70 ساله که حداقل نیم ساعت در روز قدم می زنند ، خطر ابتلا به آلزایمر را تا 50٪ کاهش می دهند.


اضافه وزن


ما در دنیایی زندگی می کنیم که نگاه دیگران بسیار مهم هستند. داشتن نگاه خوب و مناسب برای اکثر افراد از لحاظ اعتماد به نفس از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است. بنابراین ، پیاده روی ، که یک تمرین هوازی است ، بدن شما را شکل می دهد و از آنجایی که این یک تمرین سبک است ، هیچ گونه خطر آسیب دیدگی را شامل نمی شود. به همین دلیل ، پیاده روی یک فعالیت مفید در برابر بسیاری از شرایط مزمن مانند درد مفاصل است. در آخر ، پیاده روی باعث افزایش چربی سوزی می شود. براساس گزارش ژورنال انجمن رژیم های غذایی آمریکا ، زنانی که حداقل 5 ساعت در هفته قدم می زنند نسبت به افرادی که این کار را انجام نمی دهند ، نسبتاً چربی کمتری دارند.


کاهش استرس


پیاده روی عامل مهمی در تولید سروتونین و اندروفین است. طبعاً باید گفت که پیاده روی روشی عالی برای مقابله با استرس است.


شواهد علمی زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه پیاده روی مزایای جسمی و روحی زیادی دارد. به خصوص وقتی در زمستان زیر پتو هستید ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که خود را تشویق به راه رفتن کنید . کارشناسان می گویند که پیاده روی تأثیر آرام بخش می گذارد ، عملکردهای ذهنی را بهبود می بخشد و حتی شروع زوال عقل را به تاخیر بیاندازد. برای شروع ورزش هرگز دیری نپایید ، در هفته 150 دقیقه قدم بزنید ، دریچه زندگی سالم و طولانی را باز کنید!


مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : 365gun.com

تمرینات قدرتی برای زنان مطلب مرتبط تمرینات قدرتی برای زنان

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  آموزش تصویری حرکات بدنسازی   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده