بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» اثر ورزش کردن بر روی مغز انسان

اثر ورزش کردن بر روی مغز انسان

تاثیر ورزش بر مغز


بسیاری از مطالعات نشان داده اند که مغز در حالت ورزش در حالت بهینه قرار دارد. فعالیت بدنی برای عملکرد صحیح این عضو ضروری است ، زیرا از بدتر شدن آن محافظت می کند. علاوه بر این ، تأثیر آن بر مهارتهای شناختی بی نظیر است.


فعالیت بدنی منظم عاملی تعیین کننده در بهزیستی افراد است. دلیل این امر این است که ورزش برای مغز ما مفید است. این یک واقعیت است. بهزیستی روانی و جسمی ما تا حد زیادی به سلامت مغز ما بستگی دارد. بنابراین چه تاثیری ورزش بر مغز ما دارد؟


انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل! مطلب مرتبط انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل!

اگر می خواهید کیفیت زندگی خود را بهبود بخشید مهم است که فعال باشید. شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد ورزش برای مغز ما مفید است.


مطالعات نشان داده اند که این روند پیری را کند می کند و می تواند به جلوگیری از بیماری های جدی مانند آلزایمر کمک کند. به همین ترتیب ، تأثیر شدیدی بر روحیه و کیفیت زندگی ما دارد.


مردم معتقدند كه ورزش از زمان های بسیار قدیم برای مغز ما خوب بوده است.


ورزش برای سلامتی مغز ما مفید است


در اصل ، ورزش برای مغز ما خوب است زیرا مغز تا حد زیادی به سیستم قلبی عروقی وابسته است. سیستم قلبی و عروقی وقتی به طور منظم فعالیت بدنی انجام می دهید بسیار بهتر عمل می کند. سلامت قلب و عروق به طور مستقیم بر سلامت مغز ما تأثیر می گذارد.


با نگاه گسترده ، بسیاری از مطالعات نشان می دهد که بین فعالیت مکرر بدنی و خطر کمتر ابتلا به بیماری های عصبی رابطه وجود دارد. به طور مشابه ، تحقیقات ثابت کرده اند که فعالیت بدنی عملکردهای مختلف شناختی را بهبود می بخشد و مزایای روانشناختی را فراهم می کند.


گروهی از دانشمندان دانشگاه وسترن سیدنی و دانشگاه منچستر در روزنامه ای به نام NeuroImage مطالبی را درباره این موضوع منتشر کردند.


طبق تحقیقات آنها ، پس از 40 سالگی ، قسمت هایی از مغز هر 10 سال 5 درصد کاهش می یابد. افراد می توانند هنگام ورزش سرعت را به صفر برسانند.


اثر فیزیولوژیکی و شناختی


یکی از اصلی ترین دلایلی که ورزش برای مغز ما خوب است این است که سلولهای عصبی بیشتری تولید می کند. برای مدت طولانی مردم معتقد بودند که این ارگان قادر به ایجاد سلول های جدید نیست. اما امروز می دانیم که مغز ما می تواند سلولهای جدیدی تولید کند. این فرآیند "نوروژنز" نامیده می شود.


هیپوکامپ یکی از مناطق مغز است که درگیر نوروژنز است. ورزش منظم هوازی باعث افزایش اندازه قسمت چپ ناحیه هیپوکامپ می شود. بنابراین ، از ایجاد نورون های جدید پشتیبانی می کند.


بعلاوه ، دانشمندان فواید ورزش زیر را کشف کرده اند:


ماده خاکستری را حفظ می کند. این مورد مسئولیت انتقال داده و چابکی ذهنی است اما با گذشت سالها رو به زوال می رود.


مطالعات نشان داده است که فارغ از سن ، ماده خاکستری در افرادی که ورزش می کنند شدیدتر و کامل تر است.


ورزش باعث بهبود عملکردها می شود. این عملکردها افراد را قادر می سازد تا کارها را انجام دهند و مشکلات پیچیده ای را حل کنند.


بسیاری از مطالعات نشان داده اند که افرادی که مرتبا ورزش می کنند مشکل کمتری در تمرکز دارند.


انعطاف پذیری شناختی را افزایش می دهد. فعالیت بدنی توانایی حرکت را افزایش می دهد.


حافظه بلند مدت را بهبود می بخشد. یک مطالعه نشان داد افرادی که قبل از حفظ یک متن ورزش می کنند نسبت به افرادی که فعالیت بدنی کمتری دارند بهتر متن را به خاطر میسپارند.


تمرینات قدرتی برای زنان مطلب مرتبط تمرینات قدرتی برای زنان

این روند پیری مغز را کند می کند. تحقیقاتی وجود دارد که ثابت می کند حجم هیپوکامپ مغزی افرادی که ورزش می کنند به طور مرتب بعد از 30 سالگی بین 1 تا 2 درصد افزایش می یابد.


فواید روانشناختی و عاطفی ورزش


گویی موارد فوق کافی نیست ، همچنین مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد مزایای روحی و روانی از طریق فعالیت بدنی حاصل می شود. سلامت روان یکی از مهمترین مؤلفه های عملکرد صحیح مغز است و فعالیت بدنی به بهبود و حفظ آن کمک می کند.


در اینجا برخی از دلایل ورزش برای سلامتی مغز ما ذکر شده است:


از بروز افسردگی جلوگیری می کند و آنرا کاهش میدهد. فعالیت بدنی یک داروی ضد افسردگی طبیعی است زیرا در تولید سروتونین ، که یک حامل عصبی تعیین کننده در احساس خوبی و خلق و خوی جمعی است ، تأثیر می گذارد.


استرس و اضطراب را کاهش می دهد. بدن هنگام ورزش اندروفین (دوپامین و نوراپی نفرین) را آزاد می کند. اگر نگاه گسترده ای داشته باشیم ، آنها به کاهش وضعیت تحرک و عصبی بودن کمک می کنند و از پایداری عاطفی حمایت می کنند.


سرانجام ، ورزش باعث افزایش عزت نفس و خلاقیت فرد می شود. ورزش بدنی همچنین بر انگیزه و سرزندگی ما تأثیر می گذارد.


تمام این مشارکتها ، ما را خلاق تر و فعال تر می کند. به طور مشابه ، فعالیت بدنی در ضمن تلاش برای خلاص شدن از اعتیاد به کاهش سندرم ترک ما کمک می کند.


پس برای چه چیزی منتظرید؟ شروع کنید! مغز تان از شما متشکر خواهد شد.


مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   آموزش تصویری حرکات بدنسازی   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده